Guest naustbygg Startet 20.April.2004 Del på Facebook Startet 20.April.2004 Er der noen som har erfaring med hvilket forsikringsselskap som har lavest premie på seilbåter ? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 spørsmålet ditt er av kategorien "hvor lang er en strikk".. Dette avhenger av type båt ( havseiler, regattaseiler ), størrelse, alder på båt, tid som tilbringes i sjøen, hjemmehavn adresse / vakthold, fartsområde, medlemskap i f.eks NSSR, kompetanse og alder på skipper samt evt. fast mannskap. Kundeforhold og evt andre forsikringer spiller også inn. Eks. jeg skulle forsikre min over 30 år gamle seilbåt. Hyggelig dame i telefonen Nei vi forsikrer ikke trebåter Fortvilet forsikringstager: Jamen den er da av plast.. Litt mindre hyggelig dame i telefonen 30 år og av plast ? det finnes ikke i mine papirer.. Fortvilet forsikringstager: jamen den er jo av plast, glassfiberplast altså. Ikke spesielt hyggelig dame i telefonen: da er en spesiell. Alle båter på 30 år er av tre, og du ser vi forsikrer ikke trebåter hos oss. Enda mer fortvilet forsikringstager: Pokker hør her da, båten er en sånn og sånn, laget hos ARVIKA PLASTINDUSTRI i 1971. Dere må da kunne sjekke dette, har jo vært kunde hos dere i 15 år jo..Dessuten har jeg papirene fra småbåtregisteret, som er et offentlig register, og de sier den er av plast. Kjøpekontrakten min spesifiserer også at det er plast Antydning til sur dame i telefonen: Jeg skal sjekke. Men vi har en policy da, om ikke å tape penger. Litt oppgitt forsikringstager: Sjekk det i alle fall da MEN: dagen etterpå ringte firmaets takst / båtmann til meg, som beklaget misforståelsen. Og etter at jeg bedyret å skifte skroggjennomføringer, var forsikringa i boks. Hvem selskapet var ? Jeg sverter ingen, men de er STORE på forsikring... Forresten var det en bra undersøkelse på forsikringsvilkår sammen med pris i SEILMAGASINET for omlag et år siden. Dette bladet finnes for å si det sånn... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 Eks. jeg skulle forsikre min over 30 år gamle seilbåt. Hyggelig dame i telefonen Nei vi forsikrer ikke trebåter Suzuki lurer på om dessa hade gått o försikre byggda 1963-64 i plast! http://www.l32.jbrems.dk/Back_Ground/Produ..._production.htm http://www.l32.jbrems.dk/index.htm Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 Min Tupperwear. 41 fot seiler 98 mod, forsikkret i Norske Sjø. pris 6600.- ca Høy egenandel, mener og huske at forsikkringesum var 900.000.- men er litt usikker på det. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Arild Iversen Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 Slik jeg ser det vil den reelle prisen på forsikringen din vise seg den dagen du er uheldig og må benytte deg av den. Min båt er forsikret i Gjensidige Nor, mye på grunn av andre forsikringer, kollektiv hjemforsikring, reise osv. Om den er billigst vet jeg ikke, men maken til flott service jeg fikk etter grunnstøting i fjor, skal en lete lenge etter. Så jeg er fornøyd Arild Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 Alt annet jeg eier er forsikret hos Gensidige, men båten skulle de ha 14000.- for så da sa jeg jo nei takk. Alt du fåretar deg her i livet er en kalkulert risiko. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Sebaldus Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 Betaler 750 kr for en Columbie 66 seilbåt i Vital Skade. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 Er der noen som har erfaring med hvilket forsikringsselskap som har lavest premie på seilbåter ?Kan ike svare generelt på dette, men er det en "kostbar" båt (over 500.000) så prøv http://www.quality-broker.no/ . De er ofte billigere enn de fleste. Se også en undersøkelse av forsikringspremier i et av seilbåtbladene relativt nylig, jeg tror det var Seilas. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
mikki22 Svart 14.Juni.2004 Del på Facebook Svart 14.Juni.2004 Hei,håper jeg har truffet rett mann denne gangen. Det er er jeg som skulle kjøpe din pioneer 8 fot,men da jeg har flyttet,kom telefon og adresse bort,slik at jeg ikke kan få kontaktet deg for når jeg kommer og henter båten,osv. Håper du kan sende meg en mail,eller ringe meg på tlf:38266066. min mail;lasseerland@msn.com På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 10.Februar.2007 Del på Facebook Svart 10.Februar.2007 henter denne igjen; hva er rett pris for en steingammal seilbåt, med fartsområde Oslofjorden og ny motor ? Forsikringsverdi omlag 210 000kr ? Prisstigningen på forsikringen har vært helt syk, og nå legger de på 800kr igjen... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mouche Svart 10.Februar.2007 Del på Facebook Svart 10.Februar.2007 Min båt er forsikret for 250.000 og jeg betaler 2.058 per år med kasko hos Gjensidige. Har mye rabatter! Har forfall i mai så mulig jeg også får en overraskelse da? Alder på båt og/eller motor tror jeg ikke har noen betydning, kun markedsverdi på båt/motor. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hulda Svart 10.Februar.2007 Del på Facebook Svart 10.Februar.2007 If... du bruker en som er STOR på forsikring.... Hulda er kaskoforsikret for 900 000, 80 kvm seil, husker ikke hva motoren står oppført med antar 80 hk, egenandel kr. 12 000, fradrag for nautisk kompetanse og godkjent havn, premie kr. 7 840. Og forskiringen gjelder helårsbruk og har ikke begrensninger for is. Fartsområde over til England og inn i Østersjøen. Norra Bohuslän er mao dekket. Jeg må se å øke forsikringen, etter siste opptelling er det rett før verdien runder 1 mill., selv om den ser ut som den ikke er verd mer enn 250 000. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.Februar.2007 Del på Facebook Svart 10.Februar.2007 Jeg betaler vel litt over 9000 i året for Stauden II, forsikret for 1,2. Det er Sparebank 1 forsikring, har for øvrig alt forsikret der... og betaler en liten forume tilsammen.. Forøvrig samme vilkår som Hulda har. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Suzuki Svart 10.Februar.2007 Del på Facebook Svart 10.Februar.2007 gnomene mener jeg skal betale over dobbelt så mye som deg Mouche. Det skal de bli blå for. Svindlere... Dama mente helt seriøst at risikoen økte så mye ettersom jeg satte inn ny motor. Idioti; risikoen for havari går jo NED med ny motor,framfor den gamle driten som satt der fra før... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Athene Svart 10.Februar.2007 Del på Facebook Svart 10.Februar.2007 Har du sett på hva du får igjen ved eventuell skade? Det er stor forskjell mellom forsikringsselskapene hva de trekker i "aldersfradrag". Har du en eldre båt er DET kanskje viktigere å se på enn hva du betaler.... Jeg har min egen båt forsikret i Pantaenius. De har en annen filosofi enn de fleste andre selskaper når det gjelder eldre båter og det passer meg og min båt fra 1986 bedre.. Har aldri hatt skadeutbetaling og kan derfor ikke si noe om hvordan selskapet da er å ha med å gjøre, men det kan kanskje være en ulempe at selskapet er lokalisert i Danmark og det dermed er domstolene der du må gå gjennom om du havner i den situasjonen... Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 10.Februar.2007 Del på Facebook Svart 10.Februar.2007 Kosmix er forsikret i Terra. De skiller ikke mellom tur- og regattabruk. Seiling er seiling iflg. Terra, og det liker jeg å høre :) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Sydvesten Svart 10.Februar.2007 Del på Facebook Svart 10.Februar.2007 Er ikke Pantenius Tysk da..... med skandinavia kontor i Danmark.... Fikk tilbud fra dem nå jeg kjøpte nybåten, de var drøye 2000 kroner billigere på Stauden II, men begrensningene/kravene var større ann hva Sparebank 1 hadde.... Samt jeg ikke kunne ligge ute hele året, og min kone kunne ikke være skipper uten 10 eller 12 års erfaring med tilsvarende båt... noe jeg selv heller ikke har.... Dermed ble det til at jeg fulgte magefølelsen.... og Pantenius ble droppet... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Båtforsikreren Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 For å finne ut hvem som er rimeligst anbefaler jeg å batforsikreren.no. Da vil du få et godt grunnlag å vurdere dette på. Sitér dette innlegget Link to post
Copernicus Svart 21.Februar.2013 Del på Facebook Svart 21.Februar.2013 Tenkte det kunne være aktuelt å ta opp denne tråden igjen, da den er noe gammel. Noen som har noen selskaper å anbefale? Jeg for min del har forsikret båten i Gjensidige. Betaler vel ca 1600 kr pr år pr nå. Blir vel noe dyrere nå som jeg etterhvert skal øke premien. Sitér dette innlegget fort tiden båtløs seiler Link to post
Eureka Svart 21.Februar.2013 Del på Facebook Svart 21.Februar.2013 hva dekker den da? Sitér dette innlegget Link to post
Copernicus Svart 21.Februar.2013 Del på Facebook Svart 21.Februar.2013 Gjensidige - Båt Kasko Båt Kasko passer for deg som bruker båten jevnlig til ettermiddags- og dagsturer. I tillegg til det som er inkludert i Båt Delkasko får du dekket assistanse/redning, transport/opplag og kaskoskader. Dette får du med Båt Kasko: Assistanse/redning I tilfeller der du trenger assistanse/redning dekkes: Assistanse og utgifter ved transport til nærmeste verksted Bergelønn Hjemtransport av båt, fører og passasjer ved avbrutt tur på grunn av fører eller passasjers akutte sykdom, ulykke eller dødsfall Hjemtransport av båt, fører og passasjerer ved avbrutt tur på grunn av uhell med båten, for eksempel motorstopp. Vi dekker også hotellopphold dersom båten kan repareres innen rimelig tid, men kun etter avtale med oss. Transport/opplag Vi dekker skade under transport av båten og skade under opplag, inkludert sjøsetting og opptak. Kaskoskader Følgende kaskoskader er dekket: Kollisjon, grunnstøting, stranding, kantring, synking, brudd på mast og bom, eller annen plutselig og tilfeldig ytre påvirkning Kun for seilbåter: skade som oppstår under regatta (egenandelen er 2 % av båtens verdi) Tyveri Vi dekker tyveri, hærverk og skader som oppstår ved forsøk på tyveri. Brann Vi dekker skader som oppstår på båten din ved brann, lynnedslag eller eksplosjon. Ulykkesskade Fører- og passasjerulykke som oppstår i eller ved båten er dekket med inntil kr 500 000 ved invaliditet og kr 100 000 ved dødsfall. Ansvar/rettshjelp Vi dekker erstatningsansvar du som båteier eller fører skulle pådra deg på sjøen. I tillegg får du rettshjelp ved tvist som eier eller bruker av båten, for eksempel ved tvist i forbindelse med kjøp og salg av båt. Du kan utvide Båt Kasko med følgende: Jolle (for seilbåter og båter med innenbordsmotor): Forsikring av jolle og motor med en samlet verdi på opptil kr 50 000 Motorskade (for båter eller seilbåter med innenbordsmotor): Plutselige og uforutsette skader på motorer som er opptil 15 år gamle Skade ved utleie av båten din (må avtales med oss i forkant av utleie): Skader som skjer under kortere utleie av båten din Sitér dette innlegget fort tiden båtløs seiler Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.