melksheiken Startet 10.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 10.Oktober.2008 Hei Vurderer kjøp av Hydromarin 5830, er det noen der ute som har erfaring med denne båten. Ser jo ut til å være veldig lik Yamarin 59DC, er det kvalitetsforskjell? Sitér dette innlegget Link to post
petti Svart 10.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2008 hei, Jeg har hatt en 5020 som jeg har gått 150 timer med i fjor, og kjøpte meg i år en 5830 med 115 hk. (22 timer til nå) Jeg bruker båten mye i allslags vær og sjøforhold, og har hatt en del forskjellige båter opp gjennom årene. Det jeg kan si for min egen del er at jeg er SUPERFORNØYD med 5830, Da tenker jeg på at det er en godt sammensatt båt, ting virker veldig solid, den har et trimmingsvennlig skrog, liten planingsterskel, sitter godt i krappe manøvre, går ekstremt tørt i grov sjø... har gått i følge med andre båter som tillogmed har vært større, som må inn og vaske rutene for salt mens mine ruter er tørre f.eks. sitteplassene er alle komfortable, selv etter et par timers gange og den er også veldig lun for vind å sitte i med kalesjen nedslått. Jeg vil si at Yamarin og Hydromarin sine 21 graders v-bunner er omtrent identiske, og oppfører seg likt i sjøen, men den store forskjellen her er at man betaler 100.000 mer for en lignende yamarin. Hydraulisk styring, teak, vannskistenger, bord, puter osv. som er standardutstyr i Hydromarin er SVINEDYRT ekstrautstyr hos Yamarin så jeg har derfor lett for å tenke at båtene til Yamarin også må være noe overpriset...Det meste av utstyr ombord som vindskjermer, glass aluminium osv er også av samme merke som Yamarin bruker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.