kim Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 jeg har sparebank 1, så jeg får ikke svart. Sitér dette innlegget Link to post
terjegj Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Er meget fornøyd med Norwegian Broker a/s. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Jeg har i år videreført en forsikringsavtale med Norwegian Broker som jeg er meget fornøyd med. Jeg vet ikke hvilke båttyper som er forsikret i dette selskapet - men jeg er som nevnt fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Sjekket med IF om de kunne gi et bedre tilbud en Gjensidige ... Forsikringen kun på båten ble over 20 000 kr dyrere pr år !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En venn av meg gjorde det samme, tok også med alt av biler/båter/hus osv.. Dette var på en Canich på 33-34 fot fra slutten på 80` Samme der, nesten 20 000 dyrere !! Vi ble i gjensidige vi..... Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Luigi Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 For meg kommer Quality Broker gunstigst ut , tett fulgt av Norwegian Broker.Har hatt ett skadeoppgjør der QB gjorde en utmerket jobb. Jeg har selv Quality Brooker, og jeg er klar over at disse har, sammen med Norwegian Brooker, et noe frynsete rykte når det gjelder skadebehandling. I fjor kom jeg til å kjøre på en tømmerstokk som lå i vannet, og båten har VP IPS. Dette systemet er fortsatt såvidt nytt at ingen av verkstedene hadde de fulle kurs og kompetanse på systemener (det er bedre nå). Min erfaring med både Quality Brooker og Norwegian Brooker er følgende: du får en rasende billig forsikring, og du får dekket det man trenger. Det krever derimot en litt annerledes håndtering av kundeforholdet, og man får ikke den samme service som i for eksempel If... Det som er viktig, er at man HELE TIDEN følger nøyaktig de retningslinjer som kreves. Jeg sender eks epost til QP når jeg tar båten opp i opplag, jeg sender epost når den settes på sjøen, og jeg forholdt meg slavisk til de når jeg fikk skaden. Jeg ringte faktisk QP før jeg ringte verksted eller redningstjeneste. Når skaden ble vurdert, og takstmann kom på plass, stod det mellom å fikse drevet (disse koster ca 55' pr stk - i alle fall da), eller å bestille nytt. Ingen verksteder kunne estimere en reparasjonspris siden de ikke hadde skrudd på disse drevene tidligere, og dermed måtte man vurdere å bytte. Valget ble det siste, etter mye finregning og argumentasjon fra min side. Dersom jeg hadde gjort den generaltabben at jeg hadde kontaktet verksted først, så hadde det IKKE gått så lett, og jeg har selv ført sak mot selskapet i det jeg er advokat. Mulig jeg nyter litt fordeler som prosessfullmektig, siden de kjenner meg på den måten, men gjør man ting nøyaktig etter boken, er de absolutt å anbefale. Dersom de f.eks. ikke hadde skaffet sin takstmann innen rimelig tid, ville det være mulig å skaffe en annen, ekstern, men dette må klareres med selskapet. QP inngikk et samarbeid med Best Claims som står for selve oppgjøret, og det synes jeg har gjort jobben lettere også som kunde - men det krever at man gjør mest mulig skriftlig, og at man forholder seg til gjeldende retningslinjer. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 13.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 (redigert) Det ser ut for at Gjensidige ligger bra ann, jeg for min del fikk bedre tilbud fra NB enda jeg hadde flere forsikringer hos Gjensidige.Hvordan er det med aldersfradrag på båt når det gjelder oppgjør (eks.totalhavari) hos Gjensidige, noen som vet det? (Hos NB er det ingen aldersfradrag,du får forsikringsummen fullt ut)) Redigert 13.Oktober.2008 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.