chagall Startet 10.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 10.Oktober.2008 (redigert) Hei, noen som har tips om hvor jeg kan få kjøpt gearoljepumpe til Tohatsu. Har en pumpe som passer til min Mercury Optimax, men gjengene passer ikke på Tohatsu. Skal vistnok være overgang (adapter) å få, men hvem i Norge har dette på lager?. Yamaha, Honda og Tohatsu skal vistnok ha samme gjengedimensjon på avtappningspluggen. Takknemlig for svar. Redigert 10.Oktober.2008 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 11.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 Prøv Tess, de har det meste i overganger. Kjøpte akkurat noen i messing selv(konisk overgang) Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 11.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 Yamaha, Honda og Tohatsu skal vistnok ha samme gjengedimensjon Er ute etter gearoljepumpe til Honda'en. Håper det er riktig som du sier at disse tre utmerkede motorene har samme gjenger. Men er det samme gjengedimensjon på en 4 hk og 150 hk da..? Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Mouche Svart 11.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 Sannsnligvis er det det. Jeg har i allefall erfart at den pumpen jeg har fra OMC som jo var Johnson/Evinrude passet på Tohatsu 18hk, Yamaha 4hk, Johnson 115hk og Suzuki 15hk av firetakter. Mengden olje varierer dog betydelig! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
chagall Svart 11.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 Er ute etter gearoljepumpe til Honda'en. Håper det er riktig som du sier at disse tre utmerkede motorene har samme gjenger. Hei `roesok`, har forgjeves forsøkt Tohatsu forhandler, men De har kun den som passer til Mercury.!! Det finnes adaptere (overgang) på nettet, se link: http://www.become.com/gear-lube-pump Jeg har målt gjengedimensjon på pluggen til 8 x 1,0 mm.på min Tohatsu. Får nå laget en (overgang)slangestuss med utvendig 8 x 1 mm gjenge og stuss for 8 mm slange. Kan da bruke samme pumpe og slange. Har prøvd Loxkel/ Kellox uten å få svar. (Har ikke prøvd Yamaha forhandlere) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordrafting Svart 11.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 Det stemmer at det skal finnes slike overganger. Forhandlerne skal vanligvis ha det som verksted tilbehør. Men har opplevd at de ikke ville selge det. Men det ordnet seg alike vel. Har laget meg en oljefyller som drives av lavt lufttrykk. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
chagall Svart 12.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 Jeg har i allefall erfart at den pumpen jeg har fra OMC som jo var Johnson/Evinrude passet på Tohatsu 18hk, Yamaha 4hk, Johnson 115hk og Suzuki 15hk av firetakter. Du har sikkert rett i dette `Mouche`, men problemet er vel at denne pumpen fra OMC ikke er i handelen lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.