Jump to content

Bytte av motor i en Skilsø 750CC


primusmotor

Recommended Posts

Hei der ute i forumet.

Går med planer og bytte motor i min båt, har en Skilsø 750CC med en TAMD30 maskin, denne motoren funker utmerket, men skal ha båten i mange år, så da vil jeg sette i noe helt nytt og prøve å få noen slanter før den gamle.

Hvilke motorer passer oppi min båt? Vil gjerne ha opp mot 130 hk, slik at farten øker litt, nå gjør jeg 13 knop i marsjfart.

Vil det hjelpe med trimflaps??

Har fått ett tilbud på en cummins QSD 2.0L med 130hk ved 4000 omdr. Med TM345A gir, er dette noe bra greier, får denne til rundt 155000.-

Yanmar skulle ha 167000 før en 107Hk 4JH4, dette var en stiv pris, trodde de hadde kampanjepriser i disse dager...

Takk for svar båtfolk,

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Siden du sier at nåværende instalasjon fungerer utmerke! synes jeg heller du skal gå over den du har. du skal lete lenge etter motor som er like slitesterk og enkel som den du har.

 

Husk! De nye motorene som er i salg, har mer avansert dieselinnsprøytning og har mer elekrtonikk. dvs! de blir dyrere/vanskligere og reparere.

 

Hvis du velger og montere ny motor, er ikke merket motor så viktig, det viktigeste er at motoren har et service nettverk som passer deg og din båtbruk. :flag:

 

Uansett lykke til :seeya:

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...