Jump to content

Rep. av feste til utenbordsmotor


vketil

Recommended Posts

Har en Hanvik 18 med utenbordsmotor som ble tatt opp av sjøen denne helga. Det viser seg at motorfeste har fått litt hard belastning. på ene siden av motorfeste er det en ca 7cm lang sprekk på langs nedmot kjøl. Hvordan kan jeg reparere dette best mulig??

Planen min er å pusse ned til glassfiberen for så å gjøre rent og legge i glassfiber igjen. Jeg har mulighet til å gjøre treplaten som motoren er festet på litt bredere slik at den dekker skaden, for så å stabilisere området.

 

Er det noen her på forumet som har erfaring med slike reparasjoner??

Er det vannfast finnerplate man bruker til motorfeste??

Jeg er åpen for alle tips her.

 

:fishing:

Link to post
Share on other sites

Ikke noe problem å fikse det, slip bort godt på begge sider av skaden, men sørg for at du får fjernet "spissen" på bruddet (kan fortsette å sprekke videre selv etter reparasjon ).

 

Har du ingen erfaring med glassfiber bør du kanskje oppsøke fagfolk, ihvertfald for råd og vurdering av skaden...

 

MEN så over til HVORFOR sprekken oppsto.....du må finne ut hvorfor så du kan hindre det samme i å hende en gang til, kan være du bør legge inn noen forsterkninger i hekken for å tåle belastningene.

 

Hvorfor ??

  • Stor motor ?
  • Kjøring i røff sjø ?
  • Konstruksjons feil ?
  • Feil montering ?
  • Svekket etter mange år ?
  • Etterlatenskaper etter tidligere motorer ?? ( mange hull)
  • XXX ? ( fyll inn det som passer :smiley: )

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...