Jump to content

Hvilke gear på VP 41?


kirkes

Recommended Posts

Hei.

Jeg har byttet ut Nidelven med Scand Baltic med VP 41. Nå har jeg fått båten hjem og det er tid for ettersyn og vedlikehold. Skulle sjekke oljen på gearkassa. Og det var ikke enkelt :crazy: Eksosslangen gikk over gearet. Fant peilepinnen, men ikke påfyllingstedet. Kan jeg fylle på olje i hullet for peilepinnen? Er det noen som kan si meg hva gearet heter? Er det MS4 eller Hs1A. Er det noe annet jeg skal passe på når det gjelder gearet?

Hilsen Kirkes

 

gearkasse1_small.jpg

 

gearkasse_small.jpg

Link to post
Share on other sites

Dette er et Hs1 gir. Kunne tenkt meg bedre bilde for å være 100% sikker. Likner veldig på dei eg har. Brukes på 41B og p modellen. 41A har eit anna svinghjul (som kan byttes). Samme olje på motor og gir. Fylling og tapping gjennom peilehullet. Fekk opplyst at desse gira hadde en svakhet med at det kunne bygge seg opp for høyt trykk og dermed kunne semiringen ryke. Fekk anbefalt å borre et 1-2mm hull i peilepinnen for å slippe ut trykket. Noen andre som har høyrt om det?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...