rattatta Startet 20.April.2004 Del på Facebook Startet 20.April.2004 Denne pakkboksen sitter i Rattatta. Kan noen gi tips om stell og vedlikehold av denne? Skal det være noe annet enn fett noe sted omkring akslingen? Skal det skiftes eller settes inn noen fast pakning noe sted i dette remediet? Sitér dette innlegget Link to post
heira Svart 21.April.2004 Del på Facebook Svart 21.April.2004 Hei. Ut fra hva jeg kan se på bildene er dette utstyret levert fra Sleipner. Vedlikeholdet på dette er ganske enkelt. I pakkboksen som sitter nærmest motoren bør det byttes talgpakninger når det er behov.(Lekasje som ikke fettet stopper,drypping.) Den gummislangen som forbinder hylse og pakkboks må byttes med jevne mellomrom da de kan ryke, etter 5-6 år. :nono: http://www.sleipner.no/ Hvor ofte den bør byttes kan sleipner mer om,men en i vår havn måtte kjøre en Årø 28 inn på stranda ifjor da denne røk under kjøring . Det gikk heldigvis bra, rednigskøyta tømte den for vann og fikk den inn til fjeldberg. Det som er jobben er at du må løsne akselen fra flensen og skyve f--nskapet ut for og sette på ny slange . Dette er vanskelig og få gjordt når du er på vannet da dette er en såkalt våt hylse :diving Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
GeirFrode Svart 21.April.2004 Del på Facebook Svart 21.April.2004 Synes den pakkboksen ligner den samme som sitter i båten min. Det skal være en Volvo-hylse. Den er det ikke noe talgpakning i, så vidt jeg kan huske. Mener det bare er simmerringer som tetter der. Jeg har ikke gjort noe som helst med denne siden jeg monterte den i 1990. Har bare sjekket med et speil for å se på gummihylsa om den ser ok ut, samt at jeg har sjekket om slangeklemmene sitter skikkelig. Det begynner nå å bli litt svetting ved akselen, så det kan hende jeg bør ta ut akselen og sjekke tetningene snart, men tror ikke det blir i år. Regner med at den holder litt til. Svettingen kan også komme av at jeg drar litt for mye fett ned i hylsa når jeg etterdrar på fettkoppen, det er visst ikke mye som skal skrus på den omgangen. Men det kan være interesseant om andre her mener det bør gjøres noe med sytemet. Da bør kanskje jeg også være på vakt. Sitér dette innlegget Link to post
Trond M. Svart 22.April.2004 Del på Facebook Svart 22.April.2004 Dette ser ut som samme pakning som jeg har. Jeg skrur av lokket og fyller det med Grease. Skrur så til lokket 1/2 omdreining hver tiende gangetime. Dette er slik jeg fikk det beskrevet av mitt lokale bårverksted. Iht til dem, sitter det en simring i hver ende av hylsa. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.