Jump to content

Priser gjestehavner 2004


bliss X

Recommended Posts

Får starte jeg da. Håper flere følger etter:


Oslo - Herbern Marina

 

Gjestehavnleie dagtid 0800-2400 100.- pr anløp

Gjestehavnleie m/overnatting  (intill 24 t):  

<20 fot 180.-

20-30 fot 220.-

30-40 fot 260,-

40-50 fot 295,-

50-60 fot 310.-

 

Ved innbetalt leie for kveld- eller dagtid, går denne til fratrekk dersom oppholdet utvides til "overnatting"

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Mener du alvor med: Ved innbetalt leie for kveld- eller dagtid, går denne til fratrekk dersom oppholdet utvides til "overnatting"

En betaler vel ikke for annet enn natthavn?? Er det imidlertid slik, er jeg glad jeg har emigrert fra Sørlandet (for jeg regner med at det er der slike uhørligheter muligens kan forekomme). Slikt går ikke ann!! Det kommer vel parkometre også snart? Med Europark som tauer inn båter til egen opplagspark?? Med parkeringsbot og leie for inntauingsplassen? Skulle ikke forundre meg om slikt kommer til å skje en gang i fremtiden.

 

Jeg kommer garantert ikke til å frekventere en eneste gjestehavn i antydete kystområde! Boycot slike steder!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Mener du alvor med: Ved innbetalt leie for kveld- eller dagtid, går denne til fratrekk dersom oppholdet utvides til "overnatting"

En betaler vel ikke for annet enn natthavn?? Er det imidlertid slik, er jeg glad jeg har emigrert fra Sørlandet (for jeg regner med at det er der slike uhørligheter muligens kan forekomme). Slikt går ikke ann!! Det kommer vel parkometre også snart? Med Europark som tauer inn båter til egen opplagspark?? Med parkeringsbot og leie for inntauingsplassen? Skulle ikke forundre meg om slikt kommer til å skje en gang i fremtiden.

 

Jeg kommer garantert ikke til å frekventere en eneste gjestehavn i antydete kystområde! Boycot slike steder!

 

Lars H.

Litt for lenge siden du har besøkt vågen i Stavanger Lars Helge.

Kanskje med god grunn. I travle perioder er det opptil flere Europark vakter og krever inn penger samtidig. Havnen er riktignok liten og trang og det kan være på sin plass med noen som passer på at alt er ok. Distriktets mest populære båtblad ga forøvrig havnen terningkast 1 så vidt jeg husker i fjor.  Erfjord et stykke utenfor Stavanger fikk derimot terningkast 6.

Link to post
Share on other sites

Litt for lenge siden du har besøkt vågen i Stavanger Lars Helge.

Kanskje med god grunn. I travle perioder er det opptil flere Europark vakter og krever inn penger samtidig. Havnen er riktignok liten og trang og det kan være på sin plass med noen som passer på at alt er ok. Distriktets mest populære båtblad ga forøvrig havnen terningkast 1 så vidt jeg husker i fjor.  Erfjord et stykke utenfor Stavanger fikk derimot terningkast 6.

Hvordan er det blitt med gjestebrygga på Bekkhuskaia (rett nord for bybrua i Stavanger)?

Er det fortsatt gjestehavn der, eller har den forsvunnet i alle byggeprosjektene i området?

 

Pleier å anbefale den som gjestehavn til kjente som vil ligge i Stavanger en natt og ikke har noe imot en 5 min spasertur bort til 'lysløypa' til fordel for å ligge som en integrert del av nevnte lysløype  :confused:

 

Gjetter på at frekventeringsfrekvensen til Europark ikke er så høy på Bekkhuskaia som i Vågen.....

 

Lunere er den også - Vågen er jo ganske utsatt for NV vind.

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Nå var meningen med denne tråden at man skulle poste havnepriser for gjestehavner man kjenner til da, slik at vi kan få en oversikt men men....

 

Tar fortsatt imot priser her, og når vi/hvis  har 10 gjestehavner skal jeg lage en oversikt utfra det som blir postet i denne tråden. Synes det kan være greit å starte med de mest kjente gjestehavnene først.

 

For min egen del vil jeg gjere ha ha priser for:

 

- Son

- Hankø

- Horten

- Tønsberg

- Holmestrand

- Stavern

- Helgeroa

- Langesund

- Jomfruland

- Kragerø

- Risør

- Tvedestrand

- Arendal

- Grimstad

- Lillesand

- Kristiansand

 

:confused:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...