Jazzmatazz Startet 12.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 12.Oktober.2008 Hei! Jeg skulle gjerne likt å vite hva de to forskjellige lysene ved vridningsnøkkel er til. I mitt tilfelle lyser de kun når nøkkel står i I og II, men ikke etter at motor er startet. Er det noen som kan forklare meg hva de er til? Det ene av de er vel kanskje for å vise at batteriet lader? På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 12.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 Hvilken motor har du? Men det er nok oljetrykk og lading. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Jazzmatazz Svart 12.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 Volvo penta md 17c? Hvis jeg ikke husker feil er det modellen. Den med 36hk. Sitér dette innlegget Link to post
Jazzmatazz Svart 12.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 Vet forresten ikke om det er nok oljetrykk? Hvordan er det man finner ut av det? Lade bør den gjøre, da det er ikke har vært noe problem med strøm i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 12.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 En er for Olje (lyser når trykket blir for lavt), og en for lading (lyser når det IKKE er lading). Før du starter motor skal begge lyse. Husker ikke hvem som er hvem i farten, men skal ned i båten nå, så kan jeg sjekke. Erik. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Jazzmatazz Svart 12.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 Ok! Så, ut ifra det du sier Erik skal ingen av lampene lyse så lenge alt er vel? Det høres betryggende og fint ut. Fant ikke ut av dette i "instruksjonsheftet". Oddgeir Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 12.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 Det stemmer som Erik sier så hvit jeg kan huske fra tiden vi hadde N 24 med VP MD 17C, med helt korrekt 36hk. Den lampen som viser at det IKKE er lading, den lyser vel fra du har stoppet motoren til du har vridd om teningsnøkkelen igjen? Stemmer ikke det? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Jazzmatazz Svart 12.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 Begge lys lyser når jeg stopper motoren. Også etter at jeg har trukket i spaken, lyser de. De lyser altså hele tiden utenom når jeg kjører. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 12.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 De lyser altså hele tiden utenom når jeg kjører. Altså når tenningen står på, uten at motoren sviver? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Jazzmatazz Svart 12.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 Ja! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.