Kjetil1 Startet 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 13.Oktober.2008 Ja, som overskriften spør? (Den er slik i frykt for at noen ikke skal kunne tenke selv og at tråden derfor blir sperret) Jeg tok en kikk under dekselet på min Yamaha 150 og så at det ikke er noen form for støydemping her. Da slo tanken meg at det må vel kunne gå an å lime på 10-20 mm skumgummimatter på innsiden. Men så begynte jeg å tenke på om det egentlig er så smart, med tanke på om motoren da kan gå for varmt, eller om det i det hele tatt er plass. Og om det vil ha noen merkbar effekt? Er det noen som har prøvd, eller ikke prøvd pga selvsagte grunner? Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
petti Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 kjøp et sett med hørselvern!!!!!Bare tuller. Jeg hadde ikke gjort det da isoleringen sikkert holder på fuktighet, og det er vel kanskje ikke så bra for all elektronikken tenker jeg. Sannsynligvis det som er grunnen til at det ikke er isolasjon der fra fabrikk. Tror heller støydeksel over motorbrønnen er tingen.. Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Mercury Verado motorer har støymatter inne i motordekselet som standard, og det er kanskje medvirkende til at de er så eksepsjonelt støysvake også. (link) Så, på din Yamaha, hvis det er fysisk plass og du ikke hindrer luftgjennomstrømning & kjøling, så hvorfor ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 (redigert) Jeg gjorde det på en Suzuki 2 takt 1998 modell en gang, hjalp veldig mye på den skingrende lyden på fullt turtall. Edit: Det var på en 25 hk jeg gjorde det.. Redigert 13.Oktober.2008 av Kodvaag (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
sap_2000 Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Varmgang etc. er ikke noe problem på vannavkjølt motor, men er det virkelig nødvendig å støydempe denne motoren?? Har akkurrat fått meg en maken motor og synes den er så stillegående at jeg av og til lurer på om den går... På tomgang er lyden av kontrollstrålen som treffer vannet det som avslører at den ikke har stoppet... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Kjetil1 Svart 14.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Joda, på tomgang er den stille. Men synes den kviner litt mer enn den Johnson 90en jeg hadde, når jeg drar den opp over 4000 rpm... Jada... Jeg er nok pirkete... Men hvis det kan bli roligere med enkle grep, er det jo greit å gjøre det... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
ivar Svart 14.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Var en her for noen uker siden (Kimosabi?) som uttalte at enkelte F150 hadde støy fra balanseakselen, kan være det du hører..? For demping, sjekk med nærmeste bilstereo sjappe, de har ofte mye fint i dempestash. Ser for meg at matter i blygummi kan brukes til dette formålet.. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Pelle Parafin Svart 14.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 [quote name= Og om det vil ha noen merkbar effekt? Kjetil S Tror ikke jeg ville"klattet" med det,ihvertfall ikke hvis der er garanti på motoren.Dette hadde nok vært gjort fra fabrikk hvis det hadde noe for seg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.