Jump to content

Lydisolering av motordeksel på Yamaha 150 4t, idioti eller smart?

Kjetil1

Recommended Posts

Ja, som overskriften spør? (Den er slik i frykt for at noen ikke skal kunne tenke selv og at tråden derfor blir sperret)

Jeg tok en kikk under dekselet på min Yamaha 150 og så at det ikke er noen form for støydemping her. Da slo tanken meg at det må vel kunne gå an å lime på 10-20 mm skumgummimatter på innsiden. Men så begynte jeg å tenke på om det egentlig er så smart, med tanke på om motoren da kan gå for varmt, eller om det i det hele tatt er plass. Og om det vil ha noen merkbar effekt?

Er det noen som har prøvd, eller ikke prøvd pga selvsagte grunner?

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Varmgang etc. er ikke noe problem på vannavkjølt motor, men er det virkelig nødvendig å støydempe denne motoren??

Har akkurrat fått meg en maken motor og synes den er så stillegående at jeg av og til lurer på om den går... På tomgang er lyden av kontrollstrålen som treffer vannet det som avslører at den ikke har stoppet...

Mvh. SAP

Var en her for noen uker siden (Kimosabi?) som uttalte at enkelte F150 hadde støy fra balanseakselen, kan være det du hører..?

For demping, sjekk med nærmeste bilstereo sjappe, de har ofte mye fint i dempestash. Ser for meg at matter i blygummi kan brukes til dette formålet..

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...