Jump to content

Hvor kjøpe rimeligst gummibelg til VP110s ? Råd om skifte?

opus

Recommended Posts

Hei !

Hvor får man kjøpt ny gummibelg til VP110s seildrev? (Billigst, og helst på østlandet/Oslo-omr.)

Også sliter jeg med søkefunksjonen her inne, finner ikke alle de bra trådene med råd om skifte av belgen?

På forhånd takk :yesnod:

Edited by opus (see edit history)

Forhandlere, men jeg tror ikke at noen er mye billigere enn andre. Se på datoen som står stemplet inn i belgen.

Enkleste måten tror jeg er å løsne de 6 unbrakoskruene som holder drevet sammen i belgområdet. Du kommer til fra undersiden men det kan hende du må lage litt plass for verktøy. Så løsner du kun det bakre motorfeste (bakenfor drevet) og løfter opp motor og drevets øvre del. Nå kan du ta ut gammel belg og få satt inn den nye. Denne jobben gjør du på en litt lang formiddag. Har selv gjordt dette på både 110 drev og 120 drev.

redigert.

http://www.lady-helmsman.org/motor.htm

Her er det beskrevet bedre.

Edited by Allan E (see edit history)

Jeg prøver hjelpe en bekjent, han nevnte at han hadde funnet en gummibelg til 4000kr , men jeg synes det hørtes mye ut?

Ingen som klarer å håndtere søkesystemet bedre og legge inn en link til trådene om bytte av belg ?

Takk så langt !

Ang kjøpe belg i Sverige, så har dessverre ikke denne karen hele vinteren på seg til skiftet. Han reiser til Sør-Amerika den 24okt , og skal bytte belgen der før avreise langtur. (Og har mye å ordne før avreise, derav min assistanse.)

Noen som har kjøpt belg i Osloomr i det siste, evt hvor og til hvilken pris?