opus Startet 14.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 14.Oktober.2008 (redigert) Hei ! Hvor får man kjøpt ny gummibelg til VP110s seildrev? (Billigst, og helst på østlandet/Oslo-omr.) Også sliter jeg med søkefunksjonen her inne, finner ikke alle de bra trådene med råd om skifte av belgen? På forhånd takk Redigert 14.Oktober.2008 av opus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 14.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 (redigert) Forhandlere, men jeg tror ikke at noen er mye billigere enn andre. Se på datoen som står stemplet inn i belgen. Enkleste måten tror jeg er å løsne de 6 unbrakoskruene som holder drevet sammen i belgområdet. Du kommer til fra undersiden men det kan hende du må lage litt plass for verktøy. Så løsner du kun det bakre motorfeste (bakenfor drevet) og løfter opp motor og drevets øvre del. Nå kan du ta ut gammel belg og få satt inn den nye. Denne jobben gjør du på en litt lang formiddag. Har selv gjordt dette på både 110 drev og 120 drev. redigert. http://www.lady-helmsman.org/motor.htm Her er det beskrevet bedre. Redigert 14.Oktober.2008 av Allan E (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 14.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Jeg prøver hjelpe en bekjent, han nevnte at han hadde funnet en gummibelg til 4000kr , men jeg synes det hørtes mye ut? Ingen som klarer å håndtere søkesystemet bedre og legge inn en link til trådene om bytte av belg ? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Belg Sitér dette innlegget Link to post
Homer Svart 14.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Beskrivelse av belgbytte: http://83.227.180.6/balgbyte.html Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 14.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Takk så langt ! Ang kjøpe belg i Sverige, så har dessverre ikke denne karen hele vinteren på seg til skiftet. Han reiser til Sør-Amerika den 24okt , og skal bytte belgen der før avreise langtur. (Og har mye å ordne før avreise, derav min assistanse.) Noen som har kjøpt belg i Osloomr i det siste, evt hvor og til hvilken pris? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Bestiller du idag fra Hjertmans, er den i Strømstad på Torsdag og så tar du E6-ekspessen eller egen bil og henter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.