Gudmund Thorsen Startet 15.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 15.Oktober.2008 Min Vetus 1999 mod vil ikke starte. Virker som den ikke får drivstoff. Filter er skilftet og deiesel kommer fram til motor. Luftet og fikk start en gang men siden helt død. Tips om årsak? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 15.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 gjenværende luft? hvor lenge gikk den etter oppstarten? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Gudmund Thorsen Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 Båten gikk ca 1/2 time og alt var normalt da vi stoppet. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 15.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 Luft motoren ved å løsne dysene og turn på starteren. Hvis den fortsatt ikke starter etter dette, sjekk alle kraner, ventiler, kuplinger og bend tilbake til tanken. Sansynligvis trekker motoren din falsk luft. Kan være vanskelig å detektere, men jobb systematisk. Sjekk også stigerøret ned til tanken. Kan være en lodding som er sprukket? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lotus Svart 15.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 Hvordan har motoren vært tidligere? Hvordan gikk motoren forrige gang den faktisk startet? Var det sånn at alt har vært fint, men en dag du skulle starte så startet den bare ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Gudmund Thorsen Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 Dette er en kompis sin motor. Han hadde litt problem med at den enkelte ganger var litt treg. Men som regel startet den svært lett. Lurer på om det er noe spesielt med comman rail systemet som gjør at alle dysene er avhengig av at de andre fungerer? Jeg bare spør. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 15.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 Denne motoren har ikke common rail, men jeg tror den har pumpe for hver sylinder. Det innebærer at den ikke burde ha problemer med å starte selv om det er feil ved en sylinder. Sitér dette innlegget Link to post
Seacrest Svart 15.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 Kan det være stopp mekanismen som har hengt seg opp da?? er ikke sikker på hvordan dette er på din motor..... Mvh Rune Sitér dette innlegget Link to post
Gudmund Thorsen Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 Du sier noe. Men den høres normal ut, men må kanskje skjekke om alt er som det skal der. Hvordan vet man at mekanismen fungerer. Det klikker i magneten og den stoppet som den skulle. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 15.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 Er det etter filterskift det ble problemer? Kan være noe som ikke er tett som den suger luft. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 15.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 motoren skal være selvluftende tror jeg. Hvordan ble den luftet? Sitér dette innlegget Link to post
Gudmund Thorsen Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 Problemet kom uavhengig av filterskift. Det ligner vel på at den får inn falsk luft et sted. Vi får bare ta en nitidig gjennomgang av drivstoffsystemet. Sitér dette innlegget Link to post
Gudmund Thorsen Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 Javel. Er den selvluftende er problemet et annet sted. Får bare stå på. Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 15.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 Du kan sjekke om det kommer luft i fødepumpa til dieselen, der kom det inn luft i min motor, noen hadde satt i filteret feil der, så det var ikke helt tett ved montering. brukte litt tid på å finne frem til den feilen, men har gått etter at jeg satt filtere rett. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
Nibba Svart 15.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 (redigert) Jeg har en DTA 67 . her i vår fikk jeg ikke start på motoren, den har alltid startet veldig lett. Sjekket alt mulig men fikk ikke start på den. Fant tilslutt feilen , det er en rød knapp i armen bak på styrbord side der hvor gass wire går inn på motoren. Det er en u-profil og vanskelig å se knappen, trykket inn knappen og da startet motoren. Er vel en sikring. Redigert 15.Oktober.2008 av Nibba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nibba Svart 18.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Har du fått start på motoren???? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.