Jump to content

Lavt oljetrykk på volvo penta tamd61a


baanet

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en båt som er utstyrt med 2x Volvo Penta tamd61a motorer hvor den ene motoren har et lavt oljetrykk på tomgang, det som skjedde var at etter noen timer på marsj fart på vei hjem begynnte alarmen og gå på tomgang, men de er helt like når jeg kjører på i marsj fart og ellers når ejg har pådrag. Det jeg gjorde var at jeg tok et oljeskift på motorene etter at jeg var kommet hjem og fikk da ca 3kg trykk på tomgang på kald motor, den gode går rett opp til 4 kg trykk på kald. Men utover i sesongen så begynner olje trykket og bli endel lavere på tomgang igjen, så jeg har nå målt med mannometer og får nå 1 kg på kald tomgang mens når jeg ruser opp til 1500 omd så får jeg ca2,5 kg trykk, Så det jeg lurer på er om der er noen som har vært ute for det samme eller har en ide om hva det kan være, motorene er gått 2800 så de burde ikke være utslitt enda håper jeg. Kan det være lurt og prøve med en rens her siden jeg fikk opp trykket når jeg byttet oljen. og i tilfelle hva kan være lurt og prøve?

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...