Jump to content

Er obligatorisk båtførerbevis 68-generasjonens siste påfunn ?


oslofjord

Spørsmål om hva aldersgruppene mener om båtførerbevis  

159 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Med sans for statistisk nøyaktighet og nødvendig saklig distanse til stoffet må jeg nu desverre konstantere at det ikke er noe samstemt oppslutning om konspirasjonsteorien....for foreløpig er det kun 20 som har svart et klart ja på spørsmålet Er det 68 generasjonen som er pådriver for obligatorisk bevis?

 

Ellers er det vel å merke at svært mange synes en eventuelle aldergrense bør gå ved fødtselår 1940 slike at de eldre slipper, mens 68 må på kurs..

 

Skuffende lite stemmer så langt (kun 6) fra 68 generasjonen, men det kan jo tenkes at de følte seg inhabile.....????

 

Ellers skal jeg holde meg inne med de født før 1950.....for hvis jeg mister båtlappen på tur kan jeg måtte trenge en gammel gubbe uten sertifikatkrav (med eller uten båterfaring) til å kjøre båten min lovlig hjem.......

Link to post
Share on other sites

(...) Uansett er 68 generasjonen dagens tema.....er det ingen indignerte fra 68-generasjonen som vil komme med en forsvarstale eller tale varmt om friheten til sjøss....uten sertifikatkrav? (...)

Jo da! Jeg valgte for eksempel å bli født før 1950 nettopp fordi jeg tenkte jeg skulle unngå å måtte lære meg Sjøveisreglene og slikt som trengs for Båtførerprøven - når jeg engang skulle komme i en fritidsbåtførersituasjon. Så klart! Men dessverre er jeg en feiging, så da situasjonen oppsto, leste jeg noen bøker og studerte noen sjøkart og lærte meg noen knoper - og tok prøven.

 

Samtidig er sekstiåtterne svært dårlig representert på Stortinget idag, ja nærmest underrepresentert. Og det blir ikke mye samfunnspåvirkning av slikt.

Nei, sekstiåtternes dager for bestemming og annen hersing med samfunnet er nok stort sett over. "Sekstiåttere" er idag nærmest synonymt med AFPere og pensjonister. Rett heller søkelyset mot dem som er like gamle nå som vi var i 1968.

 

Hilsen Hekksjø

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Link to post
Share on other sites

Med sans for statistisk nøyaktighet og nødvendig saklig distanse til stoffet må jeg nu desverre konstantere at det ikke er noe samstemt oppslutning om konspirasjonsteorien....

Du hadde vel ikke ventet noe annet... De fleste er her opplyste mennesker som både kan lese og skrive så dette kan da ikke komme som noe overraskelse på noen...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Så skal det sies, Salt.. at det er et par av oss her på PB som synes meningsmålingene dine er til tider er svært så morsomme og engasjerende :lol: ! Som ser på de for hva de er og kan smile i barten, uten å måtte kommentere og kritisere hensikten med det hele tiden :nonod: Keep up the good work :cheers:

Link to post
Share on other sites

hva kjennetegner en 68er? hvorfor er det spesielt å være det?

Dette sitatet fra avisdebatten i Aftenposten er kanskje ikke helt og fullt svaret, men det sier ialfall noe om hvor sekstiåtterne befinner seg i løypa nå:

 

"Tor Egil Førland konstaterer på kronikkplass 11. oktober at sekstiåtterne er på vei til å pensjoneres og er vel tilfreds med det. Jeg er skeptisk til å plassere hele generasjoner i bås på den måten - folk er jo så forskjellige. Men dersom en skal følge Førlands logikk, hører han selv til den følgende generasjonen: Jappene fra 1980-årene. Deres hovedinteresse var penger, snobbefaktor og makt for seg selv. Langsiktig tenkning og samfunnsansvar var ikke deres sterke side. De har forlengst overtatt børsen og kredittinstitusjonene, og en ser jo hvordan det går. De er også langt på vei til å overta universitetene.

 

Fremtidige studenter og de som bevilger penger til norske universiteter, vil snart bli konfrontert med resultatet. Det norske samfunnet vil savne sekstiåtterne når de er borte.

 

Arnved Nedkvitne, professor i historie, Universitetet i Oslo"

 

Hilsen Hekksjø/litt for gammel og litt for ferdigutdannet i -68 til å være en sånn

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Link to post
Share on other sites

Dette er de to innlegg som jeg er helt enig i.... er lenge siden jeg har lest så mye svada i en poll... mener det burde være en eller annen form for kvalitetsikring av poller her på forumet.... skjønt det er vel en indirekte kontroll som går ut på at svada poller ikke blir limt på toppen av åpen forum i allefall.

 

Helt enig.

Ser flere ganger at moderator er på banen og ber medlemmene poste ihht etikette.

For det første er logikken mangelfull

For det andre er det for undertegnede håpløst å svare på alle spørsmålene da jeg faller mellom flere av alternativene

 

Håper moderator kan ta litt tak i disse håpløse poll'ene

Link to post
Share on other sites

For det andre er det for undertegnede håpløst å svare på alle spørsmålene da jeg faller mellom flere av alternativene

Håper moderator kan ta litt tak i disse håpløse poll'ene

Det er vel ikke en menneskerett å kunne svare på alle spørsmålene i alle pollene :-(

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...