Jump to content

Bankkrisen hjelper formynderstaten å begrense sjøen for de få (?)

oslofjord

Mindre båtbruk pga nedgangstid ?  

151 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Noen har mer glede av ”kos med misnøye” enn andre.

Det blir da kanskje slik at når forakten til alle styrende organer stiger i takt med egen eget behov for denne misnøyen, så kan de som lever fornøyd i et av verdens beste land bidra med argumenter som gjør at den misfornøyde må grave enda dypere i sitt sinn.

Alle blir uansett fornøyd til slutt for det blir som de to gamle tantene som konkurrerer om hvem som er sykest. Nei nå skal du høre Olga. Legen sa at jeg også har fått sukkersyke. Næææ, heldiggrisen, jeg fikk bare tabbeletter for lumbago sist jeg var hos legen.

Inntil neste gang de gamle tantene skal møtes så planlegges neste sykdom i detalj, og derfor får vi sikkert snart en ny lignende meningsmåling som vi alle har stor glede av, både som deltager og passiv leser.

Det er en vinn vinn situasjon så her bør ingen kritisere initiativet. :lol::lol:

..... som for å slippe å gå inn sakskompleksets kjærne kan synes å ønske å avlede oppmerksomheten .... vitenskapelige seriøsitet .... dets statistiske grunnlag. .... fine utrykk som "forskningstrapporte" og "signifianverdi" .....intelektuelle akademisk.....med-debatanter til å godta mine inlegg ..... strenge krav til vitenskapelig høyverdighet.

Med andre ord.....diskuter sak og ikke form...!

Beklager Salt, men det var du som først trakk "fiiin-vokabularet" og bruk av "signifikans" på banen.

Signifikansverdi vet jeg hva er, men jeg er en enkel person og forstår ikke hvordan du relaterer signifikans i denne sammenhengen.

Jeg forstår rett og slett ikke hva du mener, noe jeg ganske enkelt også spør om i innlegget mitt over.

Med hensyn til forskningsrapport lette jeg faktisk gjennom tråden et par ganger for å finne linker eller henvisninger

til noe som kunne gi meg et svar, men forstår nå av svaret ditt at det er poll`en din her på BP som har fått denne statusen.

Se gjerne bort fra spørsmålet mitt dersom du mener jeg har manglende vitenskapelige seriøsitet,

da det er godt mulig at du har rett ut fra dine overstående kriterier.

Men som nevnt, se gjerne bort fra innlegget dersom det ikke passer inn.

Redigert av Phoebe (see edit history)
Forskningsrapporten basert på denne meningsmålingen kan (tross lav signifikansverdi) entydig fastslå at båtfolk ønsker at andre skal kjøpe seg mindre båter.

Forskningsrapport basert på (pr nå) 111 svar av cirka 14000 BP-medlemmer kan knapt kalles en forskningsrapport, i høyden en begrenset meningsmåling.

Men spørsmålet er da ikke stilt slik at de som velger mulighet 1 nødvendigvis ønsker at andre skal kjøpe seg mindre båter? Spørsmålet lyder:

Er det positivt hvis salget av billige nye joller og små bobåter øker på bekostning av dyre skjærgårdjeeper og eksklusive bobåter ?
og det er jo noe helt annet.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Hva er egentlig saken i denne tråden? som ønskes belyst og debattert.... Kan ikke se noen sak i det hele tatt her... kan ikke erindre at det har vært noen forslag om at en eller annen formyndersak som skal begrense sjøen for de få.... Så en link kunne vært greit så har en noe fakta å basere seg på....

Skjønner at det oppfattes som upassende at en stiller personen som startert tråden noen spørsmål om hva som er saken er..... siden det ikke er så innlysende for oss vanlige dødelige...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...