Jump to content

Fuglefredningsområder - vil de alltid være skiltet?

Ronald

Recommended Posts

Om jeg har forstått det riktig, så er det forskjell på fuglereservater og fuglefredningsområder. Reservatene er jeg ganske så sikker vil være merket med et ett eller flere skilt. Men når det gjelder fuglefredningsområdene er jeg mer usikker. Er det ikke ganske mange øyer i den ytterste skjærgård (eks. Vestfold) som har forbud mot ilandstigning mellom 15. april og 15. juli? Jeg trodde i alle fall det, og vil i så fall mene at det ikke står skilt på alle disse.

Eller er det kanskje ikke så strengt som jeg trodde? At det faktisk kun er de med skilt som har slikt påbud?

Båtsportkartene viser vel slike fredningsområder, men de er jo ikke alltid up-to-date, tatt i betrakning at nye områder vel kommer til hele tiden.

Altså: Kan jeg stole på at alle slike områder vil være skiltet, så er det greit. Men spørsmålet er altså om det er så enkelt?

Tror ikke du kan stole på at de er skiltet. Det vil en bråte med skilter om en skulle være sikker på at det var et synlig skilt uansett hvor en tenkte å legge til. I båtsportkartene er fredningsområder markert. Om du vil ta jobben med å holde kartene dine 100% oppdatert kan du abbonere på etteretninger for sjøfarende. Her vil alle kartendringer bli kunngjort. Har du i tillegg med deg Den norske los for det aktuelle området du færdes i, vil de her kunne slå opp og finne ut hva slags fredningsområde det er snakk om. De fleste er fuglereservater, med det finnes andre også...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...