Jump to content

Materiale til benkeplater

Muggebigge

Recommended Posts

Jeg skal bytte ut de gamle slitne benkeplatene i min Polar 22.

img_0059.jpg

Innredningen er i mahogni, og jeg vurderer å kappe plater i det materialet. Samtidig så tenker jeg at det kanskje er bedre med noe som er helt vedlikeholdsfritt, i og med at benkeplatene uansett vil bli skjult av madrassene som skal ligge oppå.

Noen synspunkter?

:-)

Edited by Muggebigge (see edit history)

Ja, men takk for tips! Ser ut til at det blir med det tipset... Så da regner jeg med at det er forskalingsfinér som gjelds :-)

Noen som vet om en trelasthandler i Osloområdet som tar seg bryet med å kappe til platene også?

Ser at du går for forskalings plater, så vit jeg vet er det satt inn med et oljeholdig stoff, vet ikke om du får noe lakk eller lignende til å bite på de platene.

Tror heller ikke du får særlig med valutta for pengene ved kjøp av forskalings lemmer, jeg har ikke smmenlignet priser på de forskjellige finertypene.

Her er en plass du får ny marine finer som er beregnet til formålet.

Oslo finerfabrikk er vel også verd et besøk .

Hvis de gamle platene dine er hele og fine ( ser slik ut på bilde ) hadde jeg bare tatt å pusset de, og lakket de på nytt. Kjapt og billig, går utifra at det er puter oppå disse platene, da er det ikke mange som legger merke til hvordan platene ser ut