HP-260 Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 (edited) Da har Volkswagen Marine kommet med sin hittil største båtmotor. Basert på Diesel V8'eren fra Audi Q7 og A8. Den yter i skrivende stund 350hk men vil innen lansering neste vår ha rundt 400hk. http://www.klikk.no/motor/baat/article345753.ece Edited October 17, 2008 by Lars_Petter (see edit history) Quote Link to post
BjornLie Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 (edited) La også merke til link til denne om Yanmars nye drev som ble omtalt her på forumet i går, men OGSÅ et "POD drev", mao liknende det til Volvo IPS og Mercruiser sitt Axius. (Kan nok likne på Axius) Yanmar med POD Edited October 17, 2008 by BjornLie (see edit history) Quote SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Teerex Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 (edited) 400 hk, 400 kg og 400 tusen Blir dette en drev-sprenger på Bravo 3 tro ? Kanskje det kommer chiptuning til den som senker effekten istedenfor økning Uansett blir vel dette (sammen med Steyr Hybrid kanskje) den ultimate båtmotoren, og en våt drøm for mange å ha i maskinrommet. Edited October 17, 2008 by teerex (see edit history) Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Ben Sin Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Den får vel vi med korte motorrom plass til også. Quote Link to post
Hydrox Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Nå er det på tide Steyr kommer på banen med noe skikkelig krutt..!!!!!!!!! Quote Link to post
Teerex Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 (edited) Amerikanerne/svenskene ligger heller ikke helt på latsiden. Prismessig kommer nok denne nye kraftpluggen fra Marinediesel gunstigere ut enn VW's motor og her får man høyere moment på kjøpet http://www.marinediesel.nu/downloads/MD-VG...spech_sheet.pdf Mere omtale her http://www.dpintl-digital.com/dpintl/20080506/?pg=43 og klikk på 42 for å bla til neste side. 6,6 liter V8 diesel, 32 ventiler, Bosch common rail, VGT turbo, 350-450 hk (500 hk fant jeg også), drøyt 700-900 Nm osv høres kurant ut idagens marked men evt. drev får det tøft Edited October 18, 2008 by teerex (see edit history) Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Gullfisk Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 (edited) Nå er det på tide Steyr kommer på banen med noe skikkelig krutt..!!!!!!!!! Ser ut som noe nærmer seg nå. http://www.steyr-motors.com/products/products.htm http://www.steyr-motors.com/products/foto_306.htm Forøvrig synes jeg den V8ern så litt "rotete" ut. Edited October 19, 2008 by Gullfisk (see edit history) Quote Link to post
BMP Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Får da håpe at Volkswagen Marine har fåt opp kvaliteten sammens med støtelsen. Min erfaring med deres marinemotorer tilsier ikke at jeg skal kjøpe meg en slik. Quote Link to post
SF Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Min erfaring med deres marinemotorer tilsier ikke at jeg skal kjøpe meg en slik. Hva tenker du da på BMP, har du noe du kan dele med oss andre? Quote 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Teerex Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Forøvrig synes jeg den V8ern så litt "rotete" ut. Ser den bedre ut sånn da ? Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Gullfisk Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Mye bedre! Syntes det så ut som det var kastet på et mariniseringssett. Quote Link to post
Teerex Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 (edited) Det blir jo nødvendigvis litt ekstra rør og slanger på en V-motor i forhold til en rekkemotor siden det nærmest er to motorer som bare deler felles veiv og litt annet stæsj Nå vet vi jo ikke hvordan det endelige resultatet blir, og om det blir noe deksel på den. Ikke at det spiller noen rolle for min del. Den potensielle Lottomillonen vil uansett bli brukt til innkjøp av den Edited October 19, 2008 by teerex (see edit history) Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Posted December 24, 2008 Share Posted December 24, 2008 Julegaven til far: http://www.volkswagenmarine.no/index.php?i...d2=12&kat=1 Noe å drømme om i jula. 700 Nm allerede ved 1.900 omdr/min skulle gjøre susen Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Det sikles over en lav sko ja http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=409506&cat=5867 Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Og plutselig var det gått 5-6 år Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.