Jump to content

Kan Bavaria eiere som er interessert i egen klubb melde seg her.

Ribtjenester

Recommended Posts

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Dette er en klubb stort sett for seil folk, vi med motor båt er ikke veldig velkomne i den klubben.. :flag_sw:

Den klubben er jo ikke forbeholdt seiler. Den heter Norsk Bavaria Klubb. Det er jo bare å starte egene tråder der. Jeg gjorde dette for noen år siden med regelverket innen seilingregler i shorthanded, som ingen hadde intresse av da "Norsk seilweb".

Den tråden ble så populær og irriterte noen at moderatoren måtte dele den opp i flere undergrupper noen år etter. Fordi det vart stor intresse rund de mange forskjellige emner rundt regelverket.

Fordelen med å være der, er at teknisk sjef og andre på Lundebåt kommer inn og svarer direkte på tekniske spørsmål blandt annet.

Send en forespørsel til Moderator der eller bare sette i gang. Det har vært liten takhøyde der i alltid, men det går ann å sprenge den litt der også?

Det er mye felles intresser mellom motor og seil, f.eks garantier, oppfølging og utbedring av reglamasjon, intreøret, luker, varmtvannsberedere, samme merke motor etc.

Stå på..

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Hadde det enda vært så vel, DetCåsta. Vi er flere som har prøvd å få kontakt med moderator der, uten hell. Det er grunnen til dette initiativet. Men har du noen kontakter, hadde det selvsagt vært svært bra å få noen i Bavariaklubben i tale. Fordlene du peker på, er jeg veldig enig i. Hvem kontakter vi for å få respons?

Som nevnt i tidligere tråd, har vi spurt Ingar om et eget lukket forum her på Båtplassen, men dette er ikke i tråd med policyen, og det har vi respekt for. Et enkelt alternativ er at en av oss starer en blogg her inne og gir interessert tilgang. Men egne sider eller egne sider under Bavariaklubben er selvsagt det beste.

Selvsagt med, BavariaMorten.

Det er helt utrolig at ikke Bavariaklubben kan ha en egen avdeling for motorbåtfolket....... Jeg ville tro at Lunde båt var de rette og kontakte, skulle tro at de også var interisert i en meniget blandt motorbåtentusiaster.Dere må jo holde sammen nå det er så mye pepper å lese om Bavaria. Er pinnefolket virkelig så alergiske over for motorbåtfolket at dere ikke får lov til å være med på morroa ?

Det er godt at ikke Windy lager seilbåter :seeya:

:lol: Pepperen vi får, tror jeg de aller fleste tåler utmerket godt. Vi er eiere av båter som er markedsledere og som etterhvert er dominerende i markedet, så det sier vel mer en ikke-eiere som av en eller annen grunn elsker å mene noe om båtene våre.

Et forum er nok mer for å drøfte praktiske ting, smarte løsninger, erfaringer med ditt og datt - kort sagt, det samme som alle andre med samme båter har behov for å drøfte. Helt konkret, så var det behov for å ettertrekke en mutter til fenderholderen akter på min båt. Hos meg er motorrommet etterisolert, så det var vanskelig å vite om mutteren var tilgjengelig. Da spør mann andre med samme båt hvordan dette er på deres båt. Fikk svar og løste det hele veldig enkelt.

Nå er det jo opplest og vedtatt ev de lærde her på foumet at det ikke er mye pepper eller kritikk av Bavaria.... Dog er det ikke mange medlemmer som driver med kryddringen, men de få "ekspertene" lirer av seg rimelig mye rart, og det er sjelden at kryddret passer slik det burde vært tiltenkt blant oss gastronomer..... Det skal være sikkert...

Jeg har full forsåelse for ønket om eget motorbåtforum, og det er vel bare å ta kontakt på motorboat.no og sjekke hva de mener om dette.... Jeg vil tro at de er positive til et slikt intiativ... Dette er jo et firma som lever av og ikke minst får sine kunder....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Hadde det enda vært så vel, DetCåsta. Vi er flere som har prøvd å få kontakt med moderator der, uten hell. Det er grunnen til dette initiativet. Men har du noen kontakter, hadde det selvsagt vært svært bra å få noen i Bavariaklubben i tale. Fordlene du peker på, er jeg veldig enig i. Hvem kontakter vi for å få respons?

Jeg hadde valgt at noen hadde avtalt, og satt i gang noen tråder der i Forumet selv. Og ikke bryd dere om kvelurantene. da hadde Moderatoren kommet på banen og blitt tvunget til at dere får egne Emneoversikter?

Bare vær tydelig at dere er Motor på trådene, er min anbefaling.

En annen ting, er at jeg tror bavariaklubben har utartet seg som en slags seilforening med vimpel osv.

Han vil neppe tillate at dette blander seg med seilbåt, men dette går jo kjempefint i dette Forume. Hvorfor ikke prøve?

Lundebåt tror jeg hadde gnidd seg i hendene vist dere hadde gjort det, men om styre i bavariaklubben liker dette er en annen ting.

Be dem over på en :cheers:

Den som ikke tør oppnår heller ingenting. Forskjellen der og her, er at mange står fram med fullt navn for troverdighetens skyld.

I forumet her kommer navnene på personen fram etter tid, via, via etc. Umulig å holde skult. Andre og tredje innlegget mitt anonymt her, var jeg avslørt :smiley:

Her er regelverket til Bavariaklubben:

Norsk Bavaria Klubb

Norsk Bavaria Klubb ble stiftet i 1998. Hensikten med klubben er at Bavaria-eiere kan ha et felles forum til glede og nytte. Klubben skal på denne måten også bidra til å styrke Bavaria som et populært og anerkjent båtmerke i Norge.

Pr 31.03. 2008 har klubben ca 900 medlemmer. Kontigenten er: Kr. 450,- f.o.m 2008. Kontigenten ble på årsmøtet 2.april 2008 enstemmig besluttet øket fra kr. 200,- til kr.450,- ifbm kollektivt abbonement på Seilmagasinet. De som allerede får Seilmagasinet, individuelt eller gjennom annen seilforening, vil bli kreditert.

Ved kjøp av ny båt betaler Lunde Båt AS kontingenten, til NBK, for det første årets medlemskap.

Norsk Bavaria Klubb's formål er å:

* ha nært samarbeide med forhandler og produsent og fungere som et interesseforum for Bavaria-eiere i forhold til disse. Dette kan være som formidler av ros, ris, ideer og forslag vedrørende båtene, service, etc.

* etablere samarbeidsavtale med utvalgte leverandører av utstyr, service og tjenester for å oppnå fordelaktig pris og servicekvalitet for medlemmene

* formidle oversikt over andre aktuelle leverandører av utstyr og service, samt håndverkere.

* arrangere seiltreff, temakvelder og sosiale samlinger.

* tilrettelegge for utveksling av erfaringer, ideer og anbefalinger mellom medlemmer

* arrangere regattaseiling og turseiling.

* holde medlemmene orientert gjennom informasjonsskriv og internet

Klubbens "hovedsete" er i Oslo-området. I 2002 ble det etablert en lokalavdeling i Stavanger. I 2003 ble det etablert en lokalavdeling i Bergen.

I 2007 blir det etablert en lokalavdeling i Nord Norge

Medlemskontingenten for 2008 er kr.450,-.

Vi håper å se deg som medlem !

Med vennlig hilsen

Styret i NORSK BAVARIA KLUBB

NYE VEDTEKTER FOR NORSK BAVARIA KLUBB

Fastsatt på årsmøtet 7. februar 2001 med endringer 28 .februar 2006

og 2. april 2008

Redigert av De Cåsta (see edit history)

Lykke til - så engasjerte som dere er regner jeg med at den klubben blir langt mer aktiv enn seilbåtklubben!

Som andre har nevnt her, og jeg har luftet frustrasjon over i andre tråder, virker det som moderator og styre, både sentralt og lokalt, har gått i vinteropplag og kasta nøklene til presenningen - ingen respons. :headbang:

Kanskje de reagerer hvis vi foreslår for Lunde at det blir etablert TO nye Bavariaklubber?? :crazy:

Får håpe at de våkner til live før sommeren....

HF: LB3GH

• 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Så så, ingen grunn til å bruke utestemmen.

Hva er det dere vil ha? Dersom det kun er et forum dere trenger, finnes det muligheter som ikke koster noe. MC-klubben min har brukt dette i et par år, og det fungerer glimrende:

http://www.lefora.com/

Jeg regner med at det finnes flere tjenester av denne typen. Den eneste "kostnaden" er litt reklame, men den er ikke påtrengende. Slik ser vårt forum ut (jeg kjenner ikke til hvilke muligheter man har for tilpasning):

skimc_lefora_com.jpg

Følger en del med på bavariaklubben for seilbåter og meldte meg akkurat inn der siden jeg da får seilmagasinet til en lavere pris enn ved å holde det direkte selv. Ville tro forumet hos dagens bavariaklubb bare hadde hatt godt av mer aktivitet. Har det vist seg helt umulig å få til noe samarbeid?

Er medlem Bavariaklubben, om jeg hadde hørt at denne klubben gjorde det "vanskelig" for motorbåt folket og bli medlem hadde jeg gjort det jeg kunne for og endre på det. Rersonlig tror jeg det hadde bere vært kjekt og fått dere med i sammeklubb og på samme treff. Her på Vestlandet sammles vi jo i Skudeneshavn hverr år med et hyggelig treff. Men med behov for flere båter. Send inn en skikkelig forespørsel, referer til at flere medlemmer ønsker denne løsningen og forlang et skikkelig opplegg også for dere.

Jo flere vi er sammen :cheers:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...