alfb Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 (edited) Skal bestiille ny kalesje til min Scand 360 SE (2000mod), samt deler til førestolen. Er det noen som kan fortelle meg hvem som laget disse for Scand sånn at jeg kan gå direkte til dem og slippe og vente til/om de starter på ny igjen. Edited October 17, 2008 by alfb (see edit history) Quote Link to post
edo Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 (edited) Jeg har en Helly Hansen kalesje til min, dette er en kalesje av plast typen, tynne, lett og trenger ikke impregnering. Regner med at HH kan selge deg denne, dersom du trenger mal nummeret har jeg det. Når det gjelder stoler er det flere typer som er levert, høy/lav etc. legg ved ett bilde så jeg kan se om de er like til mine Edited October 17, 2008 by edo (see edit history) Quote Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
alfb Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 Hei edo Hadde vært veldig greit med malnummer så kunne jeg sendt en forespørsel til Helly Hansen. Legger ved et bilde av førerstolene mine. Som en kan se ut av bildet er det stå/sitte funksjonen som jeg ønsker ny da disse er veldig "slarkete". Quote Link to post
edo Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Hei alfb Jeg skal ta sjekke mal nummeret imorgen. Mine stoler ser like ut til dine men de har kort ryggstøtte, jeg har den samme koppholderen mellom stolen som du har. Kalesje: Jeg har en kamerat med samme båt, han har en anne type kalesje som gjør at glidelåsene i kalesjen stopper framme over vindskjermen, han har hatt problemer med at det lekker gjennom der glidlåsene møtes(midt i vindskjermen) når han kjører i motsjø. På min kalesje starter glidelåsen i forkant å stopper under targabøylen, har aldri hatt problemer med vannlekasje i tøff motsjø, ulempen med min løsning er at du ikke kan ta av bare den fremsted delen av kalesjen men må ta av hele delen foran targabøylen. Har du hatt båten lenge?? Quote Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
alfb Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 (edited) Kjøpte båten for bare et par mnd siden, så relativ ny for meg. Syntes dette med å kjapt kunne åpne kalesjen ved styreposisjon for bare å stappe hode ut for å få oversikt i et akutt tilfelle, virker ok på den typeløsningen som jeg (og kompissen din) har. Men dette er kanskje enn så lenge, da båten ennå er litt uvant for meg. forrige båten var en 26 fot`er, så de 10 fota må nok tilvennes litt. Det jeg egentlig ønsker ang stolene, er vel å skifte hele bunnrammene og stå/sitte funksjonen. Edited October 17, 2008 by alfb (see edit history) Quote Link to post
edo Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Det er fordelen med å ha glidlåsen som stopper framme at du kan åpne å stikke hode ut, men det er ikke lett å få tett i motsjø. Hvilke motorer har du?? Quote Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
alfb Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 2xMercruiser 4.2 d-tronic 250 hk. Fikk dem chiptunet (40hk/90Nm pr motor) og nettopp testkjørt dem. Helt rått, ekstremt dreiemoment og vesentlig økning av toppfart (40+). Unødvendig? ja sikkert - men utrolig morro Hvilke motorer har du da? Quote Link to post
edo Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Har 2xKAD43 (2x218hk) Kjørte en tøff tur hjen fra Sandefjord til Arendal i sommer (uten kjerring og unger), dette er en kjempe sjøbåt til tross for hva folk på dette forumet sier, det var bare meg å noen seilbåter ute, lå i 20 knop+ hadde det kjempegøy. Hvor bor du i landet?? Quote Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
alfb Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 Bor på vestlandet, nærmere bestemt Karmøy, så jeg kan skrive under på at det er en god sjøbåt for det får vi prøvd ut her Quote Link to post
edo Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Jobber for Deepocean i Haugesund, de er vi nesten naboer, du burde hatt en 360HT Quote Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
alfb Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 (edited) Ja, jeg så også etter 360 HT men de var det få av til salgs. Den ene som kom opp var dobbel så dyr som min. Har en kompis som har HT-båt, kjekt når det er dårlig vær, men fine sommerdager er det alikevel veldig kjekt å være "toppløs" Edited October 18, 2008 by alfb (see edit history) Quote Link to post
Trond Iversen Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Tror kansje det er Seasit i Kristiansand som lager stolene.... Quote Link to post
edo Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Her er data på kalesje samt ett bilde ev stolen mine, det står dessverre ikke hvem som har levert stolene. Denne kalesjen kan i følge HH vaskes i maskin, men jeg har blitt anbefalt her på forumet å ikke gjøre det. Quote Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
alfb Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 (edited) Takk edo, Da var forespørsel sendt til Helly Hansen ang kalesje. Når det gjelder stolene mine har jeg ikke funnet noe, ennå, på nettet iallefall Edited October 18, 2008 by alfb (see edit history) Quote Link to post
alfb Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 Tror kansje det er Seasit i Kristiansand som lager stolene.... Kan ikke se ut av hjemmesiden deres at de lagerfører disse, men kan forsøke å ringe dem på mandag Quote Link to post
edo Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Hei alfb Fikk du noen pris på ny kalesje fra HH? Quote Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
kuran Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Det er nok salmaker sørensen i kr.sand som lager de stolene Navn: Sørensen Salmaker Besøksadresse: Ålefjærveien 371, 4634 Kristiansand S Telefon: 38 19 80 20 Quote Link to post
baanet Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Vet at et firma i Søgne vest for Kristiansand lagde puter for Scand i 2000 da jeg bygde en Atlantic da.Firmaet heter Aquasør Quote Link to post
alfb Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 (edited) Hei alfb Fikk du noen pris på ny kalesje fra HH? Fikk svar fra HH alt neste dag om at de hadde mal til denne men at de ikke kunne garantere at den passet. Ang pris har jeg ikke fått svar. Hvike alternativer har jeg da?? kan jo ikke kjøpe en kalesje til anslagsvis k30-40 uten og vite om den passer?? Alternativet kan jo være å sende kalesjen min inn etter at jeg har fått båten på land og under presenning. Ang stoler får jeg ta en ringerunde til de alternativene jeg har fått. Takker & Bukker for engasjement og svar ellers Edited October 23, 2008 by alfb (see edit history) Quote Link to post
alfb Posted November 18, 2008 Author Share Posted November 18, 2008 Hei alfb Fikk du noen pris på ny kalesje fra HH? Hei igjen Edo, Da har jeg fått pris i fra Helly Hansen på kalesjemalen du oppgav. Kr 16.700,- +Mva og skulle den mot formodning ikke passe, kunne jeg returnere den å få pengene tilbake. Leveringstiden var et par / tre uker Det jeg også lurte på var om du merker mye støy i fra regn eller vind på denne type duk? Quote Link to post
edo Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Hei Det var ikke så dyrt synes jeg. Det er ikke noe problem med vindstøy ettersom kalesjen er stram og fin. Det er mulig at det er noen mer støy når det regner enn en tradisjonel "seilduk" kalesje, men ikke plagsomt. Tror ikke det er noe problem at den ikke passer, tror ikke det er gjort noen endringer på kalesjen før 2004 på SE modellen Quote Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
KaRsK Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 (edited) noen som vet hvem som produserer disse stolene til scand ? eller rettelse "laget" trenger nye i båten , men skal ha de trukket i Niroxx Edited March 2, 2009 by KaRsK (see edit history) Quote Link to post
Syvert Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Takk edo,Da var forespørsel sendt til Helly Hansen ang kalesje. Når det gjelder stolene mine har jeg ikke funnet noe, ennå, på nettet iallefall Hei Alfb Gå inn på www.knbf.no så finner du et gunstig tilbud fra Helly Hansen Pro til KNBF-medlemmer. Hvis du ikke er medlem, så går det jo an å bli det. Velkommen om bord i så fall! Hilsen Syvert Quote knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Recommended Posts