Sjøtummel Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 (edited) En liten etterlysning. Da jeg gikk over brygga på vei til det lokale vannhullet var det litt oppstandelse og politi rundt en hvit 40m² spissgatter som sto på bunnen inne på grunna. (Litt sjabby skrog, men flott mast. Minuspoeng for rulleforseil på en klassisk treseiler...) Politiet var meget bekymret, og hadde satt ombord lensepumpe. De lurte veldig på hvem som eide den ellr hadde ansvaret for den. Jeg kan ikke se det er dårlig sjømannskap å fortøye en lekk båt på grunt vann, men det er nok lurt å ha tilsyn med båten of å si i fra - i det minste til kommunens folk som driver havna. (Båten var flott da jeg forlot den for 10 minutter siden, uten at jeg vet hva som skjer når lensepumpa stoppes.) Send meg en IM om du vet hvem som har ansvaret for båten. (Og, jada - jeg har allerede sendt en e-post til siste registrerte eier i Klassisk treseilerklubb (der lyder båten navnet Druscilla med hjemmehavn Grimstad), men e-postadressen var gammel og virket ikke. Og, om båten er stjålet er den funnet igjen... ) Edited October 17, 2008 by Sjøtummel (see edit history) Quote Link to post
SamH Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 FYI Wykeham-Martin har produsert rullemekanikk i 100+ år ... Quote Link to post
Sjøtummel Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 (edited) Sant nok, men pent er det ikke... (For øvrig står båten på bunnen nok en gang, og jeg har ikke tenkt å leke intervallbryter for lensepumpe ut over natta) Edited October 17, 2008 by Sjøtummel (see edit history) Quote Link to post
Recommended Posts