Jump to content

Ny båt Sollux 24ac

roy_n

Recommended Posts

Hei alle sammen. Jeg har etter påtrykk fra fruen vært å shopa ny båt.Et av kravene hun stillte var at det skulle være med aktercabin

så da falt valget på Sollux 24 med ac.

Båten er i grei stand den har en mercedes om636.Selger sa i fra at mottoren brukte olje ca 3l på en sesong.

Det er overhalt topp på den så da må jeg nok til med skifte av stempelfjærer og honing av sylindre.

Prisen på båten ble 64000.

roy_n

ahh, uten det brune dekket. Må si jeg liker Solluxen, men med det brune dekket synes jeg den er drit stygg.

Gratulerer med ny båt :cheers:

Er det denne? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null

Redigert av Polar 770 (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Hei alle sammen. Jeg har etter påtrykk fra fruen vært å shopa ny båt.Et av kravene hun stillte var at det skulle være med aktercabin

så da falt valget på Sollux 24 med ac.

Båten er i grei stand den har en mercedes om636.Selger sa i fra at mottoren brukte olje ca 3l på en sesong.

Det er overhalt topp på den så da må jeg nok til med skifte av stempelfjærer og honing av sylindre.

Prisen på båten ble 64000.

roy_n

Gratulerer med ny båt. Min forrige var samma slag, men med Yanmar 33 hk. I båten jeg har nå har jeg MB OM636 med PRM gir. Sånn sett har jeg erfaring med båten og med motoren, men ikke sammen.

I instruksjonsheftet for OM636 står det oppgitt smøreoljeforbruk på 3 gram/hk/time. Jeg har på basis av dieselforbruket mitt regna ut at jeg tar ut litt under 20 hk i snitt på motoren i løpet av sommeren Ved 50 timers drift skulle motoren såleis bruke knapt knapt 3 liter smøreolje. Min har nok ikke brukt så mye, kanskje 1,5 - 2,0 liter, men i følge boka skulle heller ikke 3 liter være bekymringsfullt.

evenR4u

Ps

Det skal i flg boka være 2,75 liter forskjell mellom øvre og nedre merke på peilepinnen.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...