roy_n Startet 17.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 17.Oktober.2008 Hei alle sammen. Jeg har etter påtrykk fra fruen vært å shopa ny båt.Et av kravene hun stillte var at det skulle være med aktercabin så da falt valget på Sollux 24 med ac. Båten er i grei stand den har en mercedes om636.Selger sa i fra at mottoren brukte olje ca 3l på en sesong. Det er overhalt topp på den så da må jeg nok til med skifte av stempelfjærer og honing av sylindre. Prisen på båten ble 64000. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 18.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 gratulere. Dette er en kjempebåt! hadde samme uten ac i 3 sesonger. E vel ganske stor motor du har? Sollux er rimlig lettdrevet og går bra for å vere snekke. Logget max 11kn med 34 hk... Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 18.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 3 liter i sesongen?? da ville jeg utbedret noe annet på båten hvis der er noe som kan pusles med. ville ike gjort noe med en motor som "funker" hvis det bare er et litt høyt oljeforbruk.. på hvor mange timer bruker den 3 liter da? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
roy_n Svart 18.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Vet ikke eksakt hvor mange timer,men selger sa at han hadde brukt båten mye.Motoren er ikke så veldig stor yter 36hk.Det er ikke så mye å utbedre men noe småteri er det selfølgelig. Kommer til å bruke den uten å gjøre noe med motoren en sesong så får jeg se hva det blir. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 18.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Grattis med ny skute! Jeg har maken i Storsjøen, men uten AC. Fine båter! Har vært på fjorden med den også, og er fornøyd! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roy_n Svart 18.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Tror jeg har gjort en bra handel. Sollux synes jeg er en koselig båt,bra med plass i forhold til størelsen greie løsninger på innredning altså en trivelig båt. Har du fått manualen til FM`n i posten enda tomm-ass. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 18.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Jaja, tusen takk Roy! Kan virke som du har gjort et kupp på den Sollux'n, var meget bra pris synes jeg. Dem ligger stort sett i 100.000-klassen. Har du handlet her på Østlandet eller? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roy_n Svart 18.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Ja har vært i nærområdet.Båten har gått i mjøsa. Legger ved et bilde. https://baatplassen.no/bildearkiv/0/265/49_903554321_hoved.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 18.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 (redigert) ahh, uten det brune dekket. Må si jeg liker Solluxen, men med det brune dekket synes jeg den er drit stygg. Gratulerer med ny båt Er det denne? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null Redigert 18.Oktober.2008 av Polar 770 (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
edo Svart 18.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Gratulere, har hatt samme båt med en 33 yanmar, det jeg savnet var ett ordentlig toalett men det har jo du i din. Kjempebåt! Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
roy_n Svart 18.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Jepp det er det. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 18.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Når det gjelder Taulen vet jeg ikke om jeg skal prøve å selge nå eller om jeg skal vente til våren,men den må i alle fall selges. Synes det blir litt mye å sitte med to snekker. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 18.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Syns du bør vente til våren om du ikke vil ha masse skambud. Hører folk sier det stor bom stille på bruktbåter. Men som alle vil si, er prisen er lav nok får du solgt med en gang. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
roy_n Svart 18.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Du har nok rett ingen vits i å gi den vekk heller. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 18.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Jeg er enig i at det brune dekket er fælt. Mitt er lakkert over bare, er det lakkert hos deg og roy, eller er den orgenal hvit? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roy_n Svart 18.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Tror det er orginalt har ikke fått sett så mye på det enda.Båten ligger i opplag innpakket i hjemmehavna til selger har ikke bestemt meg om jeg skal bestille kranbil for frakt hjemm eller la den ligge til våren å ta pussen der den ligger. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 18.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Uff, hadde det vært min båt hadde jeg ikke greid å vente med å få den hjem Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Hans-Petter Svart 18.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 gratulerer med ny båt Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 19.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2008 Den ligger 4 mil fra der jeg bor,er nok greit å la den ligge til våren ta pussen sjøsette å tusle hjem.Blir mye bruk av kranbil hvis jeg først skal frakte den hjem så ned til hjemehavna.Men det er fristende å ha den hjemme i vinter da. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 19.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2008 (redigert) Gratulerer med en praktisk og innholdsrik båt! Har hatt en tilsvarende i over 20 år, lykke til! ahh, uten det brune dekket. Må si jeg liker Solluxen, men med det brune dekket synes jeg den er drit stygg. For noe tull! Drit stygg? verste jeg har hørt.. synes vår var fin...og så praktisk da! Redigert 19.Oktober.2008 av Oteren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 19.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2008 Hei alle sammen. Jeg har etter påtrykk fra fruen vært å shopa ny båt.Et av kravene hun stillte var at det skulle være med aktercabinså da falt valget på Sollux 24 med ac. Båten er i grei stand den har en mercedes om636.Selger sa i fra at mottoren brukte olje ca 3l på en sesong. Det er overhalt topp på den så da må jeg nok til med skifte av stempelfjærer og honing av sylindre. Prisen på båten ble 64000. roy_n Gratulerer med ny båt. Min forrige var samma slag, men med Yanmar 33 hk. I båten jeg har nå har jeg MB OM636 med PRM gir. Sånn sett har jeg erfaring med båten og med motoren, men ikke sammen. I instruksjonsheftet for OM636 står det oppgitt smøreoljeforbruk på 3 gram/hk/time. Jeg har på basis av dieselforbruket mitt regna ut at jeg tar ut litt under 20 hk i snitt på motoren i løpet av sommeren Ved 50 timers drift skulle motoren såleis bruke knapt knapt 3 liter smøreolje. Min har nok ikke brukt så mye, kanskje 1,5 - 2,0 liter, men i følge boka skulle heller ikke 3 liter være bekymringsfullt. evenR4u Ps Det skal i flg boka være 2,75 liter forskjell mellom øvre og nedre merke på peilepinnen. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
roy_n Svart 22.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2008 Da er det ikke noe olje forbruk og snakke om på min motor. Synd det går mot vinter å kaldt,gleder meg til å kunne sjøsette men det er noen mnd til det. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 22.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2008 Hei alle sammen. Jeg har etter påtrykk fra fruen vært å shopa ny båt. Da schnakkær vi ordentlig dame!!! Plei henne med omhu, det er ikke mange av de :-) mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
roy_n Svart 22.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2008 Gjør så godt jeg kan,når det gjelder båt må hu få viljen sin. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 27.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2008 I dag var jeg å signerte kontrakt å overleverte 64000 kr. Var en tur nedom nyervervelsen for å hente noen papirer tar samtidig en titt på motoren.Finner ut at det er satt inn en uorginal oljepeilepinne. Er det noen som har peiling på hvor jeg kan få kjøpt ny original. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.