Jump to content

Ny båt Sollux 24ac

roy_n

Recommended Posts

I dag var jeg å signerte kontrakt å overleverte 64000 kr. Var en tur nedom nyervervelsen for å hente noen papirer tar samtidig en titt på motoren.Finner ut at det er satt inn en uorginal oljepeilepinne.

Er det noen som har peiling på hvor jeg kan få kjøpt ny original.

roy_n

Innehaver Simen Malerbaken kan mye om Mercedes, og selger billige Mercedes deler.

http://www.stjerneservice.no/

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

• 1 år senere...

Da er sommeren unnagjort å jula nærmer seg fort. Har fått brukt høsten flttig, etter opptak av båten har jeg byttet motor det ble en VP2030 1997 mod som er overhalt pga varmgang har fått med dokumentasjon og garanti. Jeg betalte 28000,- for den ,solgte den som sto i båten for 10000,- så ny motor ble ikke så altfor dyrt.

Jeg monterte hydradrive aksel den kostet 4700,- men det var jammen en god investering gjorde at montering av motor gikk som en lek slapp alt arbeide med oppretting.

Nå har jeg igjen noe småteri som skal oppgraderes på innredningen, men det får jeg ta til våren.

roy_n

Redigert av roy_n (see edit history)
  • 7 måneder senere...

Nå er båtsesongen godt i gang her på mjøsa.Dette er første sommeren med bra motor i solluxen, jeg angrer ikke på at jeg tok jobben med motor bytte det er to forsjellige verdner den gammle merc motoren røyk og lukte dritt når den var i gang VP motoren jeg satte inn går som en drømm.

Nå bare koser vi oss på vannet.

roy_n

• 5 uker senere...

Litt sent svar til tom-ass beklager det. marsjfarten er ca 6,5 knop toppfart ca 9. Tror jeg kunne fått litt høyer toppfart hvis jeg byttet propell, har en 17/12 nå men tror jeg skulle hatt 16/12 da jeg ikke får mer en 3000 o/min VP oppgir at max er 3600. Får se om jeg skifter propell til vinteren.

Har planer om å oppgradere inredning i vinter også.

roy_n

• 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...