Walter_S Startet 18.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 18.Oktober.2008 (redigert) Som det fremgår av Prosjektråden min så har jeg en forkjærlighet for brunbeisete bjelker / dragere / stendere i kontrast til (nesten) hvitmalt skott ellers. Jeg liker den fargen og har ikke lyst til å endre på den! Ikke nå! Nå har det seg slik at leverandøren til denne DANSKE FAXE-beisen har visst sluttet å lage beis. Ihvertfall denne Teak-beis #48 som jeg har brukt. Som du ser av flaskene er den til høyre tom og den til venstre er det bare ca 1/3-del igjen! NB! De to flaskene har litt forskjellig etikett, den til høyre er eldre enn den til venstre, men det er den samme beisen. Hvis det er noen som ser denne beisen i en eller annen malerbutikk så si ifra til meg!!! Helt til venstre på etiketten står det i det hvite feltet NR 48 som er FAXE sin fargekode for TEAK - og det er DEN jeg trenger mer av. Har jo ikke kommet halvveis i innredningen min ennå og så er det snart slutt på beisen! Krisestemning og panikk på Tangen / Kråkerøy! Jeg har sendt en mail til FAXE-fabrikken i Danmark med forespørsel, men får ikke svar derfra. Kanskje det er noen Dansker her som lesere dette og kan stille en forespørsel til en fargehandler i DK om det er sant at FAXE slutter å lage trebeis? Eventuell om det står noe restlager igjen? Redigert 18.Oktober.2008 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Ben Sin Svart 18.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Major Andy her på forumet er dansk jo. Måske du skulle prøve med en IM? Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 18.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 (redigert) Heisan Walter. Er beisen din vannbasert? I såfall.... kan annen vannbasert teakbeis være ett alternativ? Her er en link til en annen teak-beis leverandør: http://www.herdins.no/overflate--behandling/beis__194 Mvh. Hafrsfjord P.S Ser at de også leverer oljebasert beis.... Redigert 18.Oktober.2008 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 18.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 (redigert) Som det fremgår av Prosjektråden min så har jeg en forkjærlighet for brunbeisete bjelker / dragere / stendere i kontrast til (nesten) hvitmalt skott ellers. Jeg liker den fargen og har ikke lyst til å endre på den! Ikke nå! Hei! Fortvil ikke Finnes i jernia butikkene. 65501835FAXE INT. 0,5L NR.48 BEIS http://www.jernia.no/page?id=1971&sear...chType=products MVH Roger Redigert 18.Oktober.2008 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Walter_S Svart 19.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2008 ...Er beisen din vannbasert? I såfall.... kan annen vannbasert teakbeis være ett alternativ?http://www.herdins.no/overflate--behandling/beis__194 Ja, man skulle tro at det var så enkelt og bare ta "Teak-Beis" fra en annen produsent - teak er teak, liksom... MEN, slik er det bare ikke. Gikk og handlet 1 ltr oljebeis i TREBITT-serien fra Jotun for å beise takbjelkene og det er selvfølgelig 2 forskjellige teak-farger: Man ser det her. Takbjelkene (Trebitt) og stenderene (Faxe) har 2 forskjellige sjatteringer. Trebitt sin teak-farge er mere grønnaktig, kalder liksom enn Faxe sin som har en varm, rødaktig glød. I ren dagslys er forskjellen enda større enn jeg greier å vise med bilde. Det var litt morsom at du la ut linken til Herdins også - fordi denne har en nydelig Mahogni-beis som jeg også har brukt nå i flere år, i alle båtene mine, så også ombord i >MALAIKA<. Denne 'Herdins Oljebeis' pleier jeg å kjøpe hos Clas Ohlson - den var billigst der. Skulle kjøpe ny boks her på sensommeren, Neida, C.O. har sluttet med å selge Herdins!! Det gikk så dårlig. Hva er det for noe med utsalgsstedene og beis? Ingenting er som før, det er sikkert - vi lever sannelig i en 'dynamisk' verden... Ikke sååå farlig det med Herdins da, fordi jeg bor så nærme grensen og er i Sverige nesten hver uke, så jeg får nok tak i Herdins Mahogni-beis, jeg. . Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Walter_S Svart 19.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2008 ...Fortvil ikke Finnes i jernia butikkene.... Takk, roger-jo - dette var virkelig gode nyheter! Da er beisingen reddet og jeg kan beholde samme teak-fargen i hele styrhuset etterhvert som jeg bygger innredningen utover vinteren også. Hva skulle vi gjordt uten oppmerksomme og hjelpefulle medlemmer? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.