solnedgang Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Noen som har erfaring med nevnte båter? Quote Link to post
Baywatch Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 For ordens skyld, har du sett i Erfaringsdatabasen her på forumet? Der ligger det to rapporter om Viksund 660. Personlig har jeg ikke erfaring med noen av disse båtene. Quote Link to post
Lanber Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Jeg har hatt en Albin Siesta 550 i 2 år. Quote Link to post
solnedgang Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 Plusser og minuser. Quote Link to post
880 Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Har hatt Viksund 660. Solid bygget, største 22 fot's snekke. Tåler mye sjø, men ruller en del i sidesjø. Mye motorstøy med org. 22hk Yanmar. Graver hekken en del ned ved max fart. Grei og trygg båt.... Quote Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Lanber Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Albin Siesta 550 er en utrolig stor båt til å være bare 18 fot, den har like stor og om ikke større plass ombord enn en Polar 20. Stor bredde og stabil. Lav dørken og lavt overbygg gjør den mye mer stabil enn en Fevik 21. Du skal lete lenge etter noe som er så gjennomtenkt i løsninger som den båten, den mangler dog trapp opp i for å komme ut luka i baugen. For de som har leddgikt er dette noe som diskvalifiserer totalt (jfr han vi kjøpte båten av). Vi brukte båten ganske så mye og overnattet flittig i den. Dro på en ukestur oppover kysten i fjor sommer med den. Det blir trangt med mye baggasje, men uten unger som vi var da gikk det kjempefint. Vær flink til å stue unna og det er ikke noe problem. Ulempe er at båten bare er 18 fot og med en diesel på 8 HK blir marsjfarten 4,5-5+ knop. Maks var 6,2-6,5 synes jeg å huske, men da bråkte det for mye til å være behagelig, mye sjø etter og den giret på styringen. Altså kun for å rekke middag e.l. Fordel med liten motor og lav fart er at forbruk er ekstremt lavt, godt under 1 liter pr time hadde vi i snitt. Quote Link to post
Lanber Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Estestisk synes jeg Siestaen var direkte pen å se på, runde former og nærmest elegant Quote Link to post
Lanber Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=12775490 <--- Der er båten vi solgte i vår. Quote Link to post
phrodejo Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 Lanber: Ser båten dere solgte. Den badetrappa, vet du hvor jeg kan få tak på en slik? Har en 550 selv, men ønsker badetrapp. Alle de løsninger jeg har sett på er så vanvittig dyre og alt for store til båten synest jeg. Quote Link to post
Recommended Posts