Jump to content

Filterpriser Volvo Penta

Polarn

Recommended Posts

Jeg kjøper filter hos nærmeste forhandler og bryr meg nøkken om hva det koster (vel.. Nesten). Grunnen er akkurat den samme som at jeg fyller diesel på den nærmeste bunkringsstasjonen. Noe må disse folkene leve av, servicen jeg opplever ved å komme å spørre om saker og ting og at jeg faktisk får svar uten å betale er for meg, er en god grunn til å kjøpe hos "min" forhandler. Jeg har sikkert betalt en tusenlapp eller 3 for "mye" iløpet av min båtkarriere hvis jeg hadde lett etter alller billigste sted, men jeg har fått tekniske opplysninger, tips og råd som overtstiger det glatt. Bare oljepåfyllingsrutinen på drevet som jeg fikk tips om sparte meg for masse plunder og heft. Om et filter koster 133,- eller 189,- er ett fett i det store bildet.

Noe en del glemmer er at mennesker er vanligvis annsatt. De er ansatt av bedrifter som MÅ gå med et visst overskudd for å overleve. Så ved å legge igjen penger hos "min" forhandler, er det mitt lille bidrag til at de er der imorgen også. Jeg driver en bedrift selv om ser hvor inni granskauen mye som går til staten iform av avgifter + hva våre ansatte må ha for å betjene sine båtlån/huslån/billån (legg merke til rekkefølgen) osv.

Noe av dette ble nevnt i Båtmagasinet sin artikkel sist mhp privatimport av utstyr fra USA.

See?

Mvh

Bavaria32Sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...