Polarn Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 (edited) Da kan jeg like greit starte denne tråden også. Hvor får man kjøpt filterne til VP billigst? Og gjerne reimer, anoder og slanger også... Edited October 18, 2008 by Polar 770 (see edit history) Quote Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Ilvi Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Har selv en KAD 43, skal skifte olje og filter i høst, men det erikke lett å få greie på hvem som selger det som håndboken krever, tenker på API olje etc Quote Link to post
Seesnake Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Har en tmd30. Veivhusfilter kjøper jeg på båtbua i fredrikstad. Under halve prisen. Anoder kjøper jeg hos Maritim eller båtbua. Olje til motoren har jeg kjøpt på biltema . samme spesifikasjonene som vp selger.Finfilter og grovfilter kjøper jeg også på båtbua. Quote Link to post
Tommy_H. Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Da kan jeg like greit starte denne tråden også. Hvor får man kjøpt filterne til VP billigst? Og gjerne reimer, anoder og slanger også... Samme som til Yanmar, i alle fall i Bergen. General Diesel & Filter Service. Tar du med nummeret på orginalfilteret så har de Fleetguard filtre til de fleste motorer Quote Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Hansi Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Samme gjelder Fram som skaffer filter til det meste av motorer. Prisen er betydelig lavere enn original filter. Jeg bruker kun Fleetguard og Fram til min motor. Quote Link to post
Polarn Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 Blir litt langt å dra til Bergen for å kjøpe filtere. LASA er bare å glemme, svindyre. Noen som har linker til steder man kan bestille over nett? Quote Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Windy37GM Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 (edited) Jeg kjøper filter hos nærmeste forhandler og bryr meg nøkken om hva det koster (vel.. Nesten). Grunnen er akkurat den samme som at jeg fyller diesel på den nærmeste bunkringsstasjonen. Noe må disse folkene leve av, servicen jeg opplever ved å komme å spørre om saker og ting og at jeg faktisk får svar uten å betale er for meg, er en god grunn til å kjøpe hos "min" forhandler. Jeg har sikkert betalt en tusenlapp eller 3 for "mye" iløpet av min båtkarriere hvis jeg hadde lett etter alller billigste sted, men jeg har fått tekniske opplysninger, tips og råd som overtstiger det glatt. Bare oljepåfyllingsrutinen på drevet som jeg fikk tips om sparte meg for masse plunder og heft. Om et filter koster 133,- eller 189,- er ett fett i det store bildet. Noe en del glemmer er at mennesker er vanligvis annsatt. De er ansatt av bedrifter som MÅ gå med et visst overskudd for å overleve. Så ved å legge igjen penger hos "min" forhandler, er det mitt lille bidrag til at de er der imorgen også. Jeg driver en bedrift selv om ser hvor inni granskauen mye som går til staten iform av avgifter + hva våre ansatte må ha for å betjene sine båtlån/huslån/billån (legg merke til rekkefølgen) osv. Noe av dette ble nevnt i Båtmagasinet sin artikkel sist mhp privatimport av utstyr fra USA. See? Mvh Bavaria32Sport Edited October 19, 2008 by Bavaria32Sport (see edit history) Quote Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Polarn Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 Ser at maritim selger orginale og uorginale filtere til min motor http://maritim.no/default.aspx?id=167 Hva er forskjellen? Quote Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Hans-Petter Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 jeg kjøper filtrene til min motor hos maritim i bergen,av u-orginale filtre bruker di fram man + endel andre typer, prisene er helt greie Quote Link to post
Recommended Posts