Jump to content

Er det flere her på forumet som har en Schaefer Yachts båt?

Ulv I

Recommended Posts

Hei,

Hvis det er flere her på forumet som har en Schaefer Yachts båt, kan dere ta kontakt med meg?

Hadde vært artig å vist om det var flere som hadde en og er her inne på forumet :)

:cheers:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

• 4 months later...

Hvordan er kvaliteten på Scheafer båtene i forhold til andre båter fra samme forhandler. Tenker da på Triton, Style og de leverte vel noen rib'er tidligere.

Har hatt en Triton 225 selv og var ikke så fornøyd med kvalitet og finish.

Eeey, Fiiiiskaren: Vi har da identiske båter tenker jeg :D

jeg gjør 33,8 knop med fulle tanker osv. Hva får du på din?

portofino: Jeg er kjempefornøyd med kvaliteten i hvertfall.

Triton og Style har jeg ikke sett på enda, men det kommer vel et par hit til messa i sommer.

Gleder meg også til å ta en titt på Schaefer 260 til sommeren. :D

Det er nok når den er ribbet og tomme tanker osv. Når jeg testet, så fikk jeg maks 33.8 på gps'en.

Men så var den bra stappet med stæsj og fulle tanker osv også da.

Hei igjen!!!

Ja vi har identiske båter!! :flag:

Min jør 29-30kn med 350hesteren, og ble lovet i annonse og i kontrakt at den skulle gå 38-40kn..

Er jo selvfølgelig veldig skuffet over dette, da vi reiser på båtferie med 4 andre båter som går ca 35kn.

Skulle jo liksom ligge først jeg da!!!

Har snakket med forhandleren på Stryn flere ganger, til slutt sendte han nye propeller.

Har ikke fått skiftet de enda, men håper på å få gjort det snart.

Hvilket turtall får du på max fart?

Du vil nok merke litt forskjell med stål propeller ja.

Jeg husker ikke helt turtallet, lenge siden sist ute.. hehe..

Tipper du får en 33-34 knop du også når du får på propellene.

Du kan jo høre om de vil chippe den litt for deg, slik at du får den farten du skulle ha. ;)

Ligger båten ute eller på land?

Syns det er liten fart med den motoren. når man tenker på vekt og størrelse på motor/båt så burde den gjøre minst 38. Sunseekeren min gjør 36 knop med 2x 200hk og den veier over 5 tonn. med fulle tanker og 4 voksne.

Hei, jeg er helt enig med 31 portofino. Reklameres det med 38kn med QSD 350, så er det ikke holdbart at den gjør 30-34kn.

Jeg mistenker at det kan være noe me elektronikken i motoren.. At den ikke yter det den skal.

Hvis jeg ikke er fornøyd med farten etter å ha satt på de nye propellene, kommer jeg til å forlange at Selger av båten, eller forhandler av Cummings

sender folk for å teste motoren, og eventuelt gjøre justeringer for å få den farten jeg har blitt lovet.

Båten ligger på sjøen. Faktisk i kjelleren!!! Vi bor i et "sjøhus" i Flekkefjord. Kan ikke bli greiere en det!! :smiley:

Været her i Flekkefjord er helt nydelig i dag, blir det sånn vær i morgen, så må jeg lufte båten en tur!! :cheers:

Båten ligger på sjøen. Faktisk i kjelleren!!! Vi bor i et "sjøhus" i Flekkefjord. Kan ikke bli greiere en det!! :smiley:

Jeg er grønn av misunnelse. Har alltid ønske meg hus med "båtgarasje" under. :cryin:

Du er heldig du :cheers:

.

.

bmhe

• 5 months later...

Har en nyanskaffet Schaefer 260.Har hatt 32 knop+ gps.Marsjfart ligger rundt 25-27kn.Må vel være fornøyd med det tatt i betraktning at det er en 2 liters motor på 170hk..

Har vurdert å montere chip,men motoren er vel kanskje stretcha nok som den er? Noen synspunkter? Hadde vært fint å kunne marsje i 30kn....