Ulv I Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Hei, Hvis det er flere her på forumet som har en Schaefer Yachts båt, kan dere ta kontakt med meg? Hadde vært artig å vist om det var flere som hadde en og er her inne på forumet :) Quote Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Fiiiiskaren Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Hei hei!!! Jeg har en 08 Schaefer 290!!! Jeg er fornøyd med min, bortsett fra at jeg mangler 8-10knop.... Hvilken fart får du på din, og er det med QSD 350hk? Quote Link to post
Holmabåten Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Hvordan er kvaliteten på Scheafer båtene i forhold til andre båter fra samme forhandler. Tenker da på Triton, Style og de leverte vel noen rib'er tidligere. Har hatt en Triton 225 selv og var ikke så fornøyd med kvalitet og finish. Quote Link to post
Ulv I Posted March 18, 2009 Author Share Posted March 18, 2009 Eeey, Fiiiiskaren: Vi har da identiske båter tenker jeg :D jeg gjør 33,8 knop med fulle tanker osv. Hva får du på din? portofino: Jeg er kjempefornøyd med kvaliteten i hvertfall. Triton og Style har jeg ikke sett på enda, men det kommer vel et par hit til messa i sommer. Gleder meg også til å ta en titt på Schaefer 260 til sommeren. :D Quote Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Noflow Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 er en schaefer her i ålesund faktisk, har sett den et par ganger. fin båt :) Quote Link to post
Holmabåten Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 (edited) Er ikke den oppgitt til nærmere 40 knop med den motoren? Ser den er oppgitt til 32 knop med 2x120 hk. Da er det vel litt lite med 33.8 med en 350 hk motor. Edited March 18, 2009 by 31 Portofino (see edit history) Quote Link to post
Ulv I Posted March 18, 2009 Author Share Posted March 18, 2009 Nei, kanskje du forveksler den med 360'en som har 2 slike motorer, den gjør litt over 40 knop et sted. Min fikk burkaen av i går.. :-) Quote Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Holmabåten Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 (edited) I annonsen deres ser eg at den er oppgitt til 38 knop med QSD 350 motor Se her Edited March 18, 2009 by 31 Portofino (see edit history) Quote Link to post
Ulv I Posted March 18, 2009 Author Share Posted March 18, 2009 Det er nok når den er ribbet og tomme tanker osv. Når jeg testet, så fikk jeg maks 33.8 på gps'en. Men så var den bra stappet med stæsj og fulle tanker osv også da. Quote Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
KaRsK Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 320 /350 hk har vel heller ikke så mye å si ? Quote Link to post
Ulv I Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 nei, burde vel ikke ha så mye å si vel. Lurer på om disse motorene kan chip'es jeg.. ;) Quote Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Holmabåten Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 (edited) Det kan vel nesten alle nyere diesel motorer. Du ville vel da fått noen knop ekstra tenker eg hvis du ikke har stålpropeller, så gir jo det og noen knop Edited March 19, 2009 by 31 Portofino (see edit history) Quote Link to post
Ulv I Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 Har stål så det holder :-) Blir nok ikke noe chipping enda nei.. klarer meg slik den går i dag jeg. Quote Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Fiiiiskaren Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Hei igjen!!! Ja vi har identiske båter!! Min jør 29-30kn med 350hesteren, og ble lovet i annonse og i kontrakt at den skulle gå 38-40kn.. Er jo selvfølgelig veldig skuffet over dette, da vi reiser på båtferie med 4 andre båter som går ca 35kn. Skulle jo liksom ligge først jeg da!!! Har snakket med forhandleren på Stryn flere ganger, til slutt sendte han nye propeller. Har ikke fått skiftet de enda, men håper på å få gjort det snart. Hvilket turtall får du på max fart? Quote Link to post
Ulv I Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 Du vil nok merke litt forskjell med stål propeller ja. Jeg husker ikke helt turtallet, lenge siden sist ute.. hehe.. Tipper du får en 33-34 knop du også når du får på propellene. Du kan jo høre om de vil chippe den litt for deg, slik at du får den farten du skulle ha. ;) Ligger båten ute eller på land? Quote Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Holmabåten Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Hvorfor oppgir de båten til 38 knop i annonsen når den tydligvis ikke gjør mer enn max 34? Er jo egentlig lureri. Quote Link to post
Ulv I Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 Det har nok noe med at det er en generell annonse, de leveres jo også med 2 stk motorer, og da gjør den nok rundt 40 knop. Quote Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Holmabåten Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Syns det er liten fart med den motoren. når man tenker på vekt og størrelse på motor/båt så burde den gjøre minst 38. Sunseekeren min gjør 36 knop med 2x 200hk og den veier over 5 tonn. med fulle tanker og 4 voksne. Quote Link to post
Fiiiiskaren Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Hei, jeg er helt enig med 31 portofino. Reklameres det med 38kn med QSD 350, så er det ikke holdbart at den gjør 30-34kn. Jeg mistenker at det kan være noe me elektronikken i motoren.. At den ikke yter det den skal. Hvis jeg ikke er fornøyd med farten etter å ha satt på de nye propellene, kommer jeg til å forlange at Selger av båten, eller forhandler av Cummings sender folk for å teste motoren, og eventuelt gjøre justeringer for å få den farten jeg har blitt lovet. Båten ligger på sjøen. Faktisk i kjelleren!!! Vi bor i et "sjøhus" i Flekkefjord. Kan ikke bli greiere en det!! Været her i Flekkefjord er helt nydelig i dag, blir det sånn vær i morgen, så må jeg lufte båten en tur!! Quote Link to post
alfb Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Været her i Flekkefjord er helt nydelig i dag, blir det sånn vær i morgen, så må jeg lufte båten en tur!! Rolig nå, Fiiiiskaren, så du ikke gnir inn mer salt i sårene hos innfrosne østlendinger Quote Link to post
Brynjar Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Båten ligger på sjøen. Faktisk i kjelleren!!! Vi bor i et "sjøhus" i Flekkefjord. Kan ikke bli greiere en det!! Jeg er grønn av misunnelse. Har alltid ønske meg hus med "båtgarasje" under. Du er heldig du Quote . . bmhe Link to post
Fiiiiskaren Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 (edited) Ja vi er veldi heldige som kan ha båten liggende slik. Skulle vært påbudt for alle!! Hehe, ha en fin helg Edited March 20, 2009 by Fiiiiskaren (see edit history) Quote Link to post
Holmabåten Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Skal eg flytte en gang skal kaien være terrassen. Idag har eg ca 2 min å gå, ikke langt men kunne vært kortere. Quote Link to post
Slice of Life Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Har en nyanskaffet Schaefer 260.Har hatt 32 knop+ gps.Marsjfart ligger rundt 25-27kn.Må vel være fornøyd med det tatt i betraktning at det er en 2 liters motor på 170hk.. Har vurdert å montere chip,men motoren er vel kanskje stretcha nok som den er? Noen synspunkter? Hadde vært fint å kunne marsje i 30kn.... Quote Link to post
SeaRaymond Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Syntes iallefall farten høres helt grei ut med den motorinstallasjonen, har 260 hk i min 26 foter og den gjør maksimalt 36,5 under de beste forhold, men typisk 34-35,5 knop. (Dog er det jo en annen båt.) Quote Link to post
Recommended Posts