Jump to content

Fastkilt skyvedør på Scand 360 SE

flipflap

Recommended Posts

Hei!

Forsøker hjelpe en bekjent med en fastkilt skyvedør på en Scand 360 SE. Skyvedøren er fastlåst i åpen possisjon.:

Katalogbilde:

http://www.scand.no/images/pictures/scand_picture191_480.jpg

Det virker som den henger i skinnen i toppen. Jeg har prøvd å skru ut alt av skruer, og stikke hånden inn gjennom instrumentpanelet for å kjenne. Jeg kjenner ikke noen skruer som blokkerer eller noe. Men det er litt begrenset hvor godt jeg kommer til.

På forhånd takk!

de er nok helt konkurs ja - men kanskje du kunne ringt Baardsen selv - om han ikke sitter i fengsel for tiden da.

Andre tips - forsøk Rtech - kan hende de har levert skinnene. Alternativt Nidelv - de har omtrent tilsvarende dører på noen av sine båter.

Jeg hadde samme problemet med min dør, det viste seg at det var en av skruene i døren hadde mistet mutteren som står på toppen, skruen datt ned å kilte seg fast i styreskinnen.

Problemet er å komme til den innerste delen som ligger i styreskinnen dersom døren står i åpen posisjon.

Jeg klart å få tak i toppen av skruen igjen å montere mutteren igjen. Ingen av mutterene er nylock mutterer, så jeg satt inn alle skruene inn med loctite etterpå.

Håper dette var til hjelp.

Sollux 24 AC

Scand Baltic 29

Scand 360SE

Jeg hadde samme problemet med min dør, det viste seg at det var en av skruene i døren hadde mistet mutteren som står på toppen, skruen datt ned å kilte seg fast i styreskinnen.

Problemet er å komme til den innerste delen som ligger i styreskinnen dersom døren står i åpen posisjon.

Jeg klart å få tak i toppen av skruen igjen å montere mutteren igjen. Ingen av mutterene er nylock mutterer, så jeg satt inn alle skruene inn med loctite etterpå.

Håper dette var til hjelp.

Takker og bukker! Det hørtes veldig kjent ut. Får bare håpe jeg kommer til da. Trangt som bare det der....