moosewine Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Men da må jeg vel ha Casco, har vel bare den enkleste forsikringen idag...? Sitér dette innlegget . Link to post
Enzo Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 det stemmer vel men er ikke sikker , kanskje den andre båtens ansvar dekker hele driten om du ikke er forsikret Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Må si det har hivi seg ganske bra selv inne på Gylte i dag Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Sistestyrmann Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Noen som vet hvordan "stoa" er i Drammensfjd , Havnevik , med tanke på vind og vær ? Ennå 3 uker til hjemreise for min del Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 (redigert) Lillesand: Blåser litt, var nede å sjekka til båten nå. Høyvann er det men hadde trodd det var adskillig værre! Ellers ser det ut som om alt er greit der nede. Blir jo litt stressa når jeg leser på slike tråder. Nå må jeg komme meg ut å bære litt ved. hmmpr Det er det værste jeg gjør! Redigert 20.Oktober.2008 av alma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Jeg svarte annet jeg. Båten ligger trygt på vannet. På land er det så mange seilbåter med masta oppe som driver og velter over andre båter... Har vært nedom og satt på et par ekstra tau i tilfelle orkan. Og 3 fendere ekstra er satt på om våre 2 60cm blåser skulle sprekke av trykket. Men det kan jeg egentlig ikke tenkte meg skjer. Skal vel opp en gang i løpet av november - først og fremst for å få tømt vanntanken, spylt bunnen og sjekket motorene. Båten vår tåler vann om vinteren også den Men is hadde vært noe dritt Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 (redigert) Snekka kom på land i går. Halcoen håper eg ligger trygt på sjøen. (har ligget ute siden mars-april uten noe antydning til groe. Ikkje slim engang! Har brukt biltema-bunstoff) Redigert 20.Oktober.2008 av eysteind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sir Limmerick Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Noen som vet hvordan "stoa" er i Drammensfjd , Havnevik , med tanke på vind og vær ? Hei Jeg har båten på land der ute ,tror ikke det er noen fare så lenge det blåser SW da ligger jo havna veldig skjerma. Akkurat nå er det helt vind stille.Jeg skal ut en tur i morgen ,da kan jeg sjekke om alt ser bra ut.Er det båten din som heter Carpe Diem? Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Er det båten din som heter Carpe Diem? Jepp det stemmer . Vil jo helst ikke bry noen med båten , men takker for tilbudet Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Båten er ikke på land riktig enda, men det står på lista over ting og gjøre ;) Må bare få fikset hengeren først så kommer den opp og skal få litt omsorg..... Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 (redigert) Endå ein av desse "salt-meiningsmålingane"... Opplag er førebels ikkje aktuelt, men båten ser ut til å ha det bra likevel. Betryggande at (p.t) heile 90 prosent svarar at dei ville gjort noko, eller varsla, dersom dei fann ein jolle eller nabobåt i trøbbel. Redigert 20.Oktober.2008 av janb (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
sap_2000 Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 det stemmer vel men er ikke sikker , kanskje den andre båtens ansvar dekker hele driten om du ikke er forsikret Forsikring er (dessverre) ikke obligatorisk på fritidsbåt. Så hva da hvis nabobåten velter over din hvis den er uforsikret og eieren ikke er i det betalingsvillige hjørnet?? Jeg er redd man sitter igjen med utgiftene eller egenandelen selv.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Hansi Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Ja da dekker din egen forsikring skadene som måtte ha oppstått. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Men da må jeg vel ha Casco Kasko må du ha ja, hvis ikke må du ta kostnaden på egen kappe. Jeg skjønner ikke at folk våger å ha kun ansvar på forsikring på båtene sine. I de aller fleste tilfeller er det jo kaskoforsikringen som må til for å få dekket evt skader.... Om jeg skulle finne på å renne i siden på båten din, og uhellet ikke skyldes uaktsomhet fra min side, så er det din kaskoforsikring som skal til for å erstatte skaden. Og om du har valgt å spare disse pengene, ja da må du betale fra egen lomme.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sir Limmerick Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Vil jo helst ikke bry noen med båten , men takker for tilbudet Hei Jeg var I havna på mogenen i dag,båten ligger fint .Fortøyninger helt i orden. Jeg ser litt etter nå jeg er der ute ,det er jo ikke noe bryderi bare en liten spaser tur på brygga. Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Heibåten ligger fint .Fortøyninger helt i orden. Takker så meget !! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.