Jump to content

Stormen truer...er båten på land ?

oslofjord

Er båten på land ?  

270 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Jeg svarte annet jeg. Båten ligger trygt på vannet. På land er det så mange seilbåter med masta oppe som driver og velter over andre båter...

Har vært nedom og satt på et par ekstra tau i tilfelle orkan. Og 3 fendere ekstra er satt på om våre 2 60cm blåser skulle sprekke av trykket. Men det kan jeg egentlig ikke tenkte meg skjer.

Skal vel opp en gang i løpet av november - først og fremst for å få tømt vanntanken, spylt bunnen og sjekket motorene. Båten vår tåler vann om vinteren også den :wink: Men is hadde vært noe dritt

Noen som vet hvordan "stoa" er i Drammensfjd , Havnevik , med tanke på vind og vær ?

Hei

Jeg har båten på land der ute ,tror ikke det er noen fare så lenge det blåser SW da ligger jo havna

veldig skjerma.

Akkurat nå er det helt vind stille.Jeg skal ut en tur i morgen ,da kan jeg sjekke om alt ser bra ut.Er det båten din

som heter Carpe Diem?

det stemmer vel men er ikke sikker , kanskje den andre båtens ansvar dekker hele driten om du ikke er forsikret

Forsikring er (dessverre) ikke obligatorisk på fritidsbåt. Så hva da hvis nabobåten velter over din hvis den er uforsikret og eieren ikke er i det betalingsvillige hjørnet??

Jeg er redd man sitter igjen med utgiftene eller egenandelen selv.... :headbang:

Mvh. SAP

Men da må jeg vel ha Casco

Kasko må du ha ja, hvis ikke må du ta kostnaden på egen kappe. Jeg skjønner ikke at folk våger å ha kun ansvar på forsikring på båtene sine. I de aller fleste tilfeller er det jo kaskoforsikringen som må til for å få dekket evt skader....

Om jeg skulle finne på å renne i siden på båten din, og uhellet ikke skyldes uaktsomhet fra min side, så er det din kaskoforsikring som skal til for å erstatte skaden. Og om du har valgt å spare disse pengene, ja da må du betale fra egen lomme....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...