Jump to content

Stormen truer...er båten på land ?

oslofjord

Er båten på land ?  

270 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Bkymrer meg ikke ennå .... men når Nord Østen tar tak, så sover jeg ikke så rolig lengre .... her er bilder fra Februar 2008...

Innseilingen til havnen

Entrance.JPG

Og fra havnen til Marinaen ... og som dere ser, ligger vi ganske nært moloen... men vi bekymrer oss ikke for is... :smiley:

Marina.JPG

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Båten SKULLE stått trygt på land nå, men en motorstopp i mossekanalen i helgen gjorde at jeg måtte fortøye der. Var akurat nede for å forsterke fortøyningene og snu båten slik at baugen står mot vinden. DET var en opplevelse. Kan skrive under på at vinden tar tak når akterenden står rett ut fra brygga... Har 6-7 fendere ute nå, og forsterket fortøyningen i tillegg med to tau til. Det som bekymrer meg mest er forøvrig vannstanden.

Bastøy fergene går så jeg, imponerende at de ikke sliter i slikt vær.

Blir flere turer ned i løpet av kvelden :smiley:

Da har jeg vært på båten ved padda i Oslo. 15 knop vind her nå. Biltema topphatten min har stikkiav. Vannet når bryggekanten. Har satt på ekstra tau med strikkavlastning. 6 tau bør holde regner jeg med. Skal det bli enda dårligere???

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Vinden i hjemmehavna på Storsand merket vi ikke noe til. Havnen ligger i le for vindværet. Flatt vann og stille på vannet i havna. Var nedom på Sætre også. Samme der. Vinden kan nok være brysom for de som ikke har festet presenningen over vinteropplaget sitt. Da kan det lett bli oppflærret presenning.

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Artig med det siste spørsmålet her, jeg svarte: Øser båten eller strammer opp fortøyning for å få situasjonen under kontroll", men det er det ikke alle som gjør. Jeg er i "bryggekomiteen" og er foreningens "vaktmester", og er på brygga stort sett en gang pr. dag. Det er om sommeren mange nedom brygga, men de fleste går forbi om det ligger en båt å dunker i brygga... Pr. i dag er det kun 4 båter igjen hos oss, og den ene gnudde seg på utriggeren, jeg strammet opp og la på flere fendere. (vi har alltids noen fendere i brakka som er funnet iløpet av noen sesonger). Trist uansett, eieren kjenner jeg, og han bor nærmere brygga enn meg, men gir nok litt F*** virker det som.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Har vært i havna og hjelpt min svoger med å få plass utrigger med brukket bolt i hengslet. Gammelt sarv som er arvet fra Hillevågsvannet marina.

Har heldigvis selv ny skikkelig utrigger fra Ørsta Stål.

Når det gjelder sanntids Vannstand er denne fra Sjøkartverket fin. Korrelerer denne mot meteorologiske sin.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Ett lite spørsmål; Hvis båten som står ved siden av meg på land velter på min båt og skader den, hvem må betale for skadene?

Liker ikke måten cabincruiseren som står på siden av meg er sikret, har informert eieren om dette, men han sier at den står trygt...

Da dekker nabobåten sin forsikring egenandelen på din forsikring som må i bruk ved skade

Redigert av Enzo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...