oslofjord Startet 20.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 20.Oktober.2008 (redigert) Yr.no: Advarer mot storm og høy vannstand....Er du båteier bør du sjekke fortøyningen. Det blåser foruroligende selv i Oslo nå og yr.no gir ingen trøst. Redigert 20.Oktober.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Båtene og fortøyningene er sjekket idag. Sjekket i tillegg alle andre båter som ligger på samme brygge. Ikke mye folk i havna, men de fleste er vel på jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Her langs Hurum-landet blåser det friskt akkurat nå. Selv om Astor ligger i en laguna av en hjemmehavn vil jeg allikevel ned å skjekke hvordan ståa er. Drar ned om et par timer. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Scombrus Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 I Engelsviken merkes stormen godt det står ei føyke over moloen men båtene bak ligger forholdsvis trykt. Det er nok værre med hummerteinene mine ved Rauer.MEN PYTT FFK VANT. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Hvordan er ståa? Litt spent på været her jeg sitter langt unna båten! :( Var nede å satt på dobble tau på alle punkter i går, men merker at man er alltid like bekymret! Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Er nede i båten et par ganger for uken, i tillegg til at jeg kjører forbi havnen hver dag. Båten ligger ute, men noen boblegreier trenger vi ikke her. Litt morsomt at det går an å velge "vet ikke" i spørsmålet om båten står på land Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Spørsmålet går vel på om båten er trygg i opplaget. Da kan man svare "vet ikke". Jeg vet ikke om den er trygg, men jeg regner med det. Uansett kan jeg ikke reise 1,5 time hver vei for å sjekke hver gang det blåser litt. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Brynjar Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Det blåser "småjævler" i kastene her nå. Er veldig glad for at jeg har båten trygt i hagen så jeg kan holde øye med presenning etc. kontinuerlig. Håper det står bra til med båtene til dere andre her også. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Sleipner93 Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Blåser endel her i Stavanger og jeg er glad for at båten står trygt på land.. Var borte og sjekket idag om presenningen fortsatt lå over da denne ligger ganske så provosorisk.. Hadde hjulpet nabobåten så godt jeg kunne og fått varslet han etterpå.. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Båten står trygt inne i garasjen, og hvis stormen tar DEN, er nok det en av mine mindre problemer på det tidspunktet... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Divemaster Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Bkymrer meg ikke ennå .... men når Nord Østen tar tak, så sover jeg ikke så rolig lengre .... her er bilder fra Februar 2008... Innseilingen til havnen Og fra havnen til Marinaen ... og som dere ser, ligger vi ganske nært moloen... men vi bekymrer oss ikke for is... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Kaftein ØL Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Da jeg kom hjem i båten for en times tid siden doblet jeg alle fortøyninger. Hadde vindmålern på, så jeg fulgte med litt, og i en liten periode over ca. 5-10 min blåste det jevnt mellom 36 og 40 knop. Har båten på lysaker. Ellers er det stabilt mellom 20-25 knop, med nærmere 30 i kastene nå. Sitér dette innlegget Link to post
Gliset Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Båten SKULLE stått trygt på land nå, men en motorstopp i mossekanalen i helgen gjorde at jeg måtte fortøye der. Var akurat nede for å forsterke fortøyningene og snu båten slik at baugen står mot vinden. DET var en opplevelse. Kan skrive under på at vinden tar tak når akterenden står rett ut fra brygga... Har 6-7 fendere ute nå, og forsterket fortøyningen i tillegg med to tau til. Det som bekymrer meg mest er forøvrig vannstanden. Bastøy fergene går så jeg, imponerende at de ikke sliter i slikt vær. Blir flere turer ned i løpet av kvelden Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Da har jeg vært på båten ved padda i Oslo. 15 knop vind her nå. Biltema topphatten min har stikkiav. Vannet når bryggekanten. Har satt på ekstra tau med strikkavlastning. 6 tau bør holde regner jeg med. Skal det bli enda dårligere??? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Gliset Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Vannet skal enda bli noe høyere utover ettermiddagen/kvelden, men ikke veldig mye mer. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Heldigvis ligger jeg på utligger, men anlegget får gjennomgå nå ass. Hvor mye skal vannet stige? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Gliset Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Sjekk denne (vannstandsvarsel) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Vinden i hjemmehavna på Storsand merket vi ikke noe til. Havnen ligger i le for vindværet. Flatt vann og stille på vannet i havna. Var nedom på Sætre også. Samme der. Vinden kan nok være brysom for de som ikke har festet presenningen over vinteropplaget sitt. Da kan det lett bli oppflærret presenning. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
tom-ass Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Artig med det siste spørsmålet her, jeg svarte: Øser båten eller strammer opp fortøyning for å få situasjonen under kontroll", men det er det ikke alle som gjør. Jeg er i "bryggekomiteen" og er foreningens "vaktmester", og er på brygga stort sett en gang pr. dag. Det er om sommeren mange nedom brygga, men de fleste går forbi om det ligger en båt å dunker i brygga... Pr. i dag er det kun 4 båter igjen hos oss, og den ene gnudde seg på utriggeren, jeg strammet opp og la på flere fendere. (vi har alltids noen fendere i brakka som er funnet iløpet av noen sesonger). Trist uansett, eieren kjenner jeg, og han bor nærmere brygga enn meg, men gir nok litt F*** virker det som. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Enzo Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Har vært et par ggr nede i dag og lagt på litt ekstra på min og en kompis sin båt , de ligger veldig pent og nå fikk jeg beskjed om at det blåste jevnt mellom 15 og 17ms på Vallø med små kast oppi 22ms Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Ett lite spørsmål; Hvis båten som står ved siden av meg på land velter på min båt og skader den, hvem må betale for skadene? Liker ikke måten cabincruiseren som står på siden av meg er sikret, har informert eieren om dette, men han sier at den står trygt... Sitér dette innlegget . Link to post
Kodvaag Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Heldigvis ligger jeg på utligger, men anlegget får gjennomgå nå ass. Hvor mye skal vannet stige? Hørte det skulle bli ca 0,5 meter over flytebryggene? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Arnstein Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Har vært i havna og hjelpt min svoger med å få plass utrigger med brukket bolt i hengslet. Gammelt sarv som er arvet fra Hillevågsvannet marina. Har heldigvis selv ny skikkelig utrigger fra Ørsta Stål. Når det gjelder sanntids Vannstand er denne fra Sjøkartverket fin. Korrelerer denne mot meteorologiske sin. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Polarn Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Hørte det skulle bli ca 0,5 meter over flytebryggene? Dersom moringene er tunge nok,kjettingene korte nok, så er det nok mulig. Men NOK om det Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Enzo Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 (redigert) Ett lite spørsmål; Hvis båten som står ved siden av meg på land velter på min båt og skader den, hvem må betale for skadene? Liker ikke måten cabincruiseren som står på siden av meg er sikret, har informert eieren om dette, men han sier at den står trygt... Da dekker nabobåten sin forsikring egenandelen på din forsikring som må i bruk ved skade Redigert 20.Oktober.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.