Jump to content

Seiling i tønsberg området i høst/vinter?

Sonata 7

Recommended Posts

Hei!

Er det noe onsdagsregattaer el. i Tønsberg området i vinter. Studerer i Tønsberg og bor på Tjøme og må si jeg savner å seile noe inmarri. Noen som trenger mannskap til regatta eller tur.

Jeg seiler alt fra raske joller til trege if'er :yesnod:

Kanskje noe annet morsomt som temakvelder, kurs eller lignende?

*Har kanskje ett snev av fritidsproblemer

Onsdagsregattaene er over nå, men Tønsberg seilforening pleier å ha temakvelder gjennom vinteren. Disse er ikke så langt jeg kan se lagt ut på nettsidene enda. Sesongen starter igjen i april/mai. Da er det ikke noe problem å finne båter å være mannskap på. Jeg trenger mannskap for eksempel....

Pappa, jeg vil sove i båten!

MErkelig at dere gir dere så tidlig, er det så mye is utenfor nøtterøy da?

Nå bor ikke jeg på Nøtterøy, men det blir vel nokså tidlig mørkt om kvelden der også sånn på høsten? :smiley:

Korte bane-regattaer i mørket (hvor regattareglene ikke kan brukes, men erstattes av vanlige vikepliktsregler) er ikke så morsomt - i kulde og regn.

S/Y Surprise

Bra regattamiljø her ja.

I høstens onsdagsserie hadde vi 91 startende båter.

For to år siden var det den største serieseilasen for kjølbåter i Norge, skulle ikke forundre meg om det fortsatt gjelder.

(Er med å arrangere onsdags-VM så der for jeg vet dette :flag: )

Heftige greier, det kommer aldri til å skje i Oslofjorden, her er det jo så mange seilforeninger at 1/4 kunne vært nok. Skulle vært NorgesCup i onsdagsseiling(eller LYS seiling) på lik linje med jolller, men det er jo kanskje ikke helt mulig for mange og frakte båtene s¨å langt.

Reis til bergen og bli med Sun Flyer på nisseseilasen: http://www.hjs.no/index.php?option=com_con...n&Itemid=81

Det frister...

Du får komme til Stavanger å studere og seile regatta. Er veldig mange aktive seilere her i byen!

Jeg har ikke seilt onsdagsregga, kun vært startbåt. (Det var stress det! :crazy: )

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt