Sonata 7 Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Hei! Er det noe onsdagsregattaer el. i Tønsberg området i vinter. Studerer i Tønsberg og bor på Tjøme og må si jeg savner å seile noe inmarri. Noen som trenger mannskap til regatta eller tur. Jeg seiler alt fra raske joller til trege if'er Kanskje noe annet morsomt som temakvelder, kurs eller lignende? *Har kanskje ett snev av fritidsproblemer Quote Link to post
NovaMalin Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Onsdagsregattaene er over nå, men Tønsberg seilforening pleier å ha temakvelder gjennom vinteren. Disse er ikke så langt jeg kan se lagt ut på nettsidene enda. Sesongen starter igjen i april/mai. Da er det ikke noe problem å finne båter å være mannskap på. Jeg trenger mannskap for eksempel.... Quote Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Sonata 7 Posted October 21, 2008 Author Share Posted October 21, 2008 MErkelig at dere gir dere så tidlig, er det så mye is utenfor nøtterøy da? Men du skal ikke se bort ifra at jeg blir med til våren Quote Link to post
NOR_Gandsfjord Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 MErkelig at dere gir dere så tidlig, er det så mye is utenfor nøtterøy da? Nå bor ikke jeg på Nøtterøy, men det blir vel nokså tidlig mørkt om kvelden der også sånn på høsten? Korte bane-regattaer i mørket (hvor regattareglene ikke kan brukes, men erstattes av vanlige vikepliktsregler) er ikke så morsomt - i kulde og regn. Quote S/Y Surprise Link to post
Mulligan Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Regattaseiling i stupmørke og snødrev er en undervurdert øvelse. Men jeg tror brettfolket på Ringshaug lar være å bry seg om årstiden. Quote Link to post
Sonata 7 Posted October 21, 2008 Author Share Posted October 21, 2008 Nei, hvorvidt folk kan regler er vell irrelevant, de som ikke er en smule drevne har ikke båten ute om vinteren med seilene på. Seiling om vinteren er totalt undervurdert i Norge, spes på østlandet Quote Link to post
NOR_Gandsfjord Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Båten er på vannet, men terminlista er tom for i høst. Sesongen starter igjen med nyttårsseilasen 3. Jan Quote S/Y Surprise Link to post
Sonata 7 Posted October 21, 2008 Author Share Posted October 21, 2008 Båten er på vannet, men terminlista er tom for i høst. Sesongen starter igjen med nyttårsseilasen 3. Jan Du må huska advent seilasen! Bra spekka regatta program på den siden av landet ser jeg. Skulle ha revurdert studiested kanskje Quote Link to post
NOR_Gandsfjord Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Bra regattamiljø her ja. I høstens onsdagsserie hadde vi 91 startende båter. For to år siden var det den største serieseilasen for kjølbåter i Norge, skulle ikke forundre meg om det fortsatt gjelder. (Er med å arrangere onsdags-VM så der for jeg vet dette ) Quote S/Y Surprise Link to post
Sun Flyer Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Reis til bergen og bli med Sun Flyer på nisseseilasen: http://www.hjs.no/index.php?option=com_con...n&Itemid=81 Quote Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sonata 7 Posted October 21, 2008 Author Share Posted October 21, 2008 Bra regattamiljø her ja.I høstens onsdagsserie hadde vi 91 startende båter. For to år siden var det den største serieseilasen for kjølbåter i Norge, skulle ikke forundre meg om det fortsatt gjelder. (Er med å arrangere onsdags-VM så der for jeg vet dette ) Heftige greier, det kommer aldri til å skje i Oslofjorden, her er det jo så mange seilforeninger at 1/4 kunne vært nok. Skulle vært NorgesCup i onsdagsseiling(eller LYS seiling) på lik linje med jolller, men det er jo kanskje ikke helt mulig for mange og frakte båtene s¨å langt. Reis til bergen og bli med Sun Flyer på nisseseilasen: http://www.hjs.no/index.php?option=com_con...n&Itemid=81 Det frister... Quote Link to post
Seilaren Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Du får komme til Stavanger å studere og seile regatta. Er veldig mange aktive seilere her i byen! Jeg har ikke seilt onsdagsregga, kun vært startbåt. (Det var stress det! ) Quote God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts