Jump to content

Kartplotter og sollys


BEG

Recommended Posts

Vurderer og kjøpe meg en brukt kartplotter, for bruk på Flybridgen, da den jeg har fastmontert inne ikke kan flyttes. Ser at sort/hvit skjermer er gunstige på pris, og jeg har ikke tenkt å legge uhorvelig mye penger i dette.

 

Ringte et par leverandører og spurte om sort/hvit skjermer og sollys. Fikk helt motstridende svar. Den ene hevdet at dette var ypperlig (bedre enn farge), mens den andre mente at kun farge var brukbart.

 

Muligens trodde de at jeg var en potensiell kjøper og kanskje vinklet sine svar utfra hvor fortjenestemarginene var best??

 

Men, her på forumet er det kanskje noen som har erfaringer med begge skjermtyper. Takker for meninger og råd.

 

Mvh. BEG (som får sin "nye" båt om bare 2 uker)

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Har nå etter mange år skiftet ut min Cetrek 345 10" S/HV plotter med en Interphase 11" fargeplotter. Og Cetrek'en ble bare ennå bedre med sollys rett inn på skjermen!

 

Fargeplotteren har jeg bare brukt en gang, men den mestret sol direkte på skjermen helt uten problemer. Men så er det den dyreste varianten med "sun view" skjerm, altså ikke bare dagslysskjerm.

 

Lars H.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...