Jump to content

Hvor får man best kjøp på el. verktøy?

Yankee

Recommended Posts

Synes den vendbare kapp/gjær/kløv saga til Cotech, hos clas olson, ser mistenkelig lik ut som min Makita. Hvis det er tilfelle, er det 7000,- kr å spare.

Makita: https://verktoybutikken.netbox.no/butikk/ca...products_id/300

Cotech: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=40458465

Forøvrig veldig godt fornøyd med Makita sag, og Elu(dewalt) kapp og gjerdesag. :smiley:

Redigert av Gullfisk (see edit history)
Guest Avmønstret#

Hvis du går inn på byggbolig.no så er verktøy eget tema under forumet.

Såvidt jeg har skjønt så har folk handlet kvalitetsbatteriverktøy fra USA over lengre tid. Det har normalt vært halv pris, levert på døra i Norge.

Nå er jo krona svekket, så avansen er jo noe mindre, men dog.

Til den prisen kan man leve med vanskeliggjort/redusert garantimuligheter.

Ville sjekka før jeg tømte lommebok og konto hos en norsk forhandler.

Guest Avmønstret#
Det meste som selges i USA er jo for 110V og ikke så veldig anvendelig her på berget.

Batteriverktøy. Men "norsk" lader må man kjøpe her på berget. Har inntrykk av at veldig mange håndtverkere har gått mer og mer over til batteriverktøy. Proffverktøy på 24V, og mer, med mange Amp. er ekstremt kraftig.

En fordel ved lav pris er jo at man kan kjøpe bedre/kraftigere verktøy enn ellers.

Har bedrevet en del amatør-snekring.

Tidligere hadde jeg tilgang til en DW kombisag. Den type man snur rundt for å klyve.

550973_DW743N_6.jpg

Det er en kjekk sag hvis du skal drasse mye rundt på den da du har både kapp/gjær og klyv i en sag. Men.... jeg vil mene at det er en halvbra klyvsag, og en halvbra gjærsag.

Måtte kjøpe meg egen sag for en tid tilbake, og kjøpte da:

Bosch GCM 8 kapp/gjærsag

Bosch PTS 10 Klyvsag

Dette koster ca det samme som DW kombi saga, og du har nå fått gjærsag med laser som tar mye større materialer og er mye mer stødig og nøyaktig, samtidig som du har fått ei klyvsag med større bord, bedre mothold osv. Ulempen er at de samlet tar litt større plass, men det er ikke noe problem for meg.

Bauhaus er billigst, men nærmeste BH er i Drammen for min del. mange mil samt dyr tunnel unna Sarpsborg. Så jeg printet ut prisen fra BH og ruslet innom min nærmeste Tools-butikk og spurte om å få samme tilbudet. Han la seg ett par hundre kroner over, og vi hadde en handel :cool:

Så det er MIN anbefalning... :wink:

Dewalt kapp og gjærsag (bordsag), investerte jeg i for noen år siden. Vurderte noe billig før denne. Men etter å ha brukt dewalt saga en kort stund, skjønte jeg at det var en riktig investering. Saga er kjempe bra og nøyaktig å sage med, og er like bra den dag i dag. :yesnod:

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

• 2 uker senere...
  • 3 år senere...

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

DENNE hadde vært kjekk å ha.

Veiledende skal visstnok være 2498kr for den ?

Men koster mere HER

pbd40.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Julegaven for far. Syntes dette var mye fine leker for billig penge

ja den vinkeltrekkeren er genial.

jeg kjøpte et litt større sett i fjor med multikutter også, men det kostet jo en del mere.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...