rogre Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Holder på og restaurere rorhuset på skøyta mi og trenger litt hjelp til og finne rette panelen ( den tynne typen ) som er og se på alle eldre skøyter. Har vert på diverse trelast senter og kikket men finner kun 80mm bredde men mener bestemt at det opprinnelig ble brukt tynnere panel. Er det noen her som har erfaring med dette. Svar mottas med takknemlighet. Quote Link to post
Walter_S Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Slik? Hvis du får tak i det, så si ifra hvor, er på jakt etter det samme. Har vært hos utallige trelasthandel men ingen har så smal panel. Tror at det heter 'dørpanel' mener jeg at noen nevnte en gang. Quote Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Hansi Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Sjekk med en sag eller et høvleri på bygda en eller annen plass. Finnes jo enda noen som kan ha noe på lager eller lage på bestilling om nødvendig. Et google søk kan jo være en begynnelse hvis ikke noen her på BP har noen forslag. Quote Link to post
Håp Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Kanskje dobbel faspanel kan brukes? Quote Link to post
Aloha II Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Jernbanepanel 45mm bred 12 tykk http://www.billingstadtrelast.no/?s=produk...varenr=10712045 Quote Med vennlig hilsen Henrik Nygaard Link to post
Gabba III Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Jeg har fått tips om at Hasås skal ha godt utvalg, du kan sjekke med dem Quote Link to post
Even Neve Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Hasås har 45 mm faspanel, den er nok litt smalere enn det som var på de gamle skøytene, som var ca. 70 for det meste . Dette burde være standard lagervare hos en god trelasthandler. Det er det ihvertfall her. Moelven lager 70 mm og de leverer jo til mange. Quote Link to post
rogre Posted October 22, 2008 Author Share Posted October 22, 2008 Takker så mye for hjelpen så langt , har fått mange tips som jeg får ta tak i om en ukes tid når jeg kommer hjem igjen fra sjøen. Skal legge igjen tips til andre om jeg finner noe jeg kan bruke. Quote Link to post
rogre Posted November 2, 2008 Author Share Posted November 2, 2008 Takker så mye for tipset Aloha , fikk tak i " Jernbanepanel " hos Billingstad Trelast " helt eksakt hva jeg var ute etter . Skal bruke denne typen i front av rorhuset , kler med 70 faspanel på sidene og akterkant av rorhus. Quote Link to post
Recommended Posts