Orient Startet 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2008 Vurderer å kjøpe ny propell på Volvo Penta D4 260 hekkagregat da jeg har litt skader på den gamle. Lønner det seg å kjøpe en ny stålpropell eller en vanlig? Noen som har råd om hvor en skal kjøpe og om en får noe særlig større fart og drriftsøkonomi? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Her det en del parameter som spiller inn: 1. Får du fullt turtall på motoren din med den originale propellen FØR du skadet den? 2. Er båten grei i plan ferielastet? oftest har produsenten satt på det som gir mest ytelse i utgangspunktet :-) mvh Bavaria32Sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Ribtjenester Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 har akkurat kjøpn ny propell til båten min, blank og fin g4 trur jeg den hette. Kostet ikke mer en 18 tusen Har en 27 sport Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Fantino Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Mener propellene til D4/D6 (DPH/DPR-drev) kun leveres i Nikkel-Bronse som visstnok skal være veldig bra mot korrosjon. Se her: http://www.getaprop.com/content-product_in...a_dp_g_set.html Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 DPR og DPH bruker ikke de samme propellene. DPR har eksosutslippet gjennom propellene og bruker propellere i rustfritt stål (GR) DPH har eksosen ut gjennom kavitasjonsplata og bruker de kjente nikkel/bronse propellene (G) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.