Orient Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Vurderer å kjøpe ny propell på Volvo Penta D4 260 hekkagregat da jeg har litt skader på den gamle. Lønner det seg å kjøpe en ny stålpropell eller en vanlig? Noen som har råd om hvor en skal kjøpe og om en får noe særlig større fart og drriftsøkonomi? Quote Link to post
Windy37GM Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Her det en del parameter som spiller inn: 1. Får du fullt turtall på motoren din med den originale propellen FØR du skadet den? 2. Er båten grei i plan ferielastet? oftest har produsenten satt på det som gir mest ytelse i utgangspunktet :-) mvh Bavaria32Sport Quote Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Ribtjenester Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 har akkurat kjøpn ny propell til båten min, blank og fin g4 trur jeg den hette. Kostet ikke mer en 18 tusen Har en 27 sport Quote www.ribtjenester.no Link to post
Fantino Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Mener propellene til D4/D6 (DPH/DPR-drev) kun leveres i Nikkel-Bronse som visstnok skal være veldig bra mot korrosjon. Se her: http://www.getaprop.com/content-product_in...a_dp_g_set.html Quote Link to post
sap_2000 Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 DPR og DPH bruker ikke de samme propellene. DPR har eksosutslippet gjennom propellene og bruker propellere i rustfritt stål (GR) DPH har eksosen ut gjennom kavitasjonsplata og bruker de kjente nikkel/bronse propellene (G) Quote Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.