Pelle Parafin Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 (edited) Hvilken ordning har dere, og hva betaler dere for strømmen, i deres båthavn? Vi betaler ett dep. på kr.3500 (som vi får tilbake ved oppsigelse)pluss 1kr. pr.kw.synes det er en grei ordning. Edited October 23, 2008 by Pelle Parafin (see edit history) Quote Link to post
Lars H. Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Hei. I Sonskilen betaler vi ingenting for strømmen. Dog, - skal en ha strøm til kontinuerlig oppvarming om vinteren betalerer en etter pr. kWh med egen utlånt måler. Pris pr. kWh vites ikke. Lars H. Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
knutza Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Her betaler vi 25 kr pr døgn vi er tilkoblet kontakten. Unansett hvor lite eller hvor mye vi bruker. Vi kan velge å bruker måler, men da må vi betale for instalasjon av måler, deretter betaler vi ordinær strømpris direkte til kraftleverandør. Quote Link to post
Enzo Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 I vinterhavnen der jeg er nå så betaler jeg 1000.- for hele vinteren og kan bruke så mye jeg vil , i hjemmehavnen eier jeg plassen og strøm går på fellesutgiftene inkl forsikring og vaktservice osv så der har jeg ikke oversikt Quote Link to post
REM Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 800,- for vintersessongen. Maxgrense på 0.5Kw (trur eg) Ingen måler. Quote Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Servicemannen Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 På Herbern betaler vi 1.10kr per kw. Den vinteren som strømprisen gikk rett i været sette Steff den prisen og alle leiekontrakter der etter har 1.10 med forbehold til markedpris! Uansett hvad prisen på markeden blir lav forsætter vi med vores 1.10 Quote http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Tine IV Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Har en ny brygge i år , en testbrygge med målere .Der er det et lite innskudd (som du får igjen ) også betaler vi 1 kr kw . Der det ikke målere , altså resten av havna .Der har vi et sjema som vi bestiller strøm ,200w =800 kr 400w =1600 kr osv .Så da må vi stole på folk hva dem bruker ,kontra hva dem har bestilt .Dette har gått fint i alle år , men kan se ut som flere å flere har båten ute hele året .Da blir det litt andeledes strømforbruk enn før ,så for at det skal bli rettferdig er måler tingen . Vi har selvsagt dem som bruker "kun" en batterilader også går sikkringane hele tiden,tar vi en stikkprøve da så kan forbruke være noe høyt ja .Så en måler er nok tingen , da betaler du for det du bruker enkelt og greit.. Tine III Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Geir_M. Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 I båtklubben vår er det 2000.- i innskudd og 2kr. pr. KW. Quote Link to post
Hansi Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 (edited) For vinterstrøm ( 1 november - 1 april ) fastpris ca 2000,-. Ellers er strøm inkludert i leiepris. Max 600 W belastning pr kontakt / uttak. Hvis en for et kortere intervall trenger mere strøm må en strekke skjøteleding til en kontakt hvor det er mulig å ta ut mere effekt. Info over gjelder båter på vannet. For båter på land ingen strøm pga brannfare. Edited October 23, 2008 by Hansi (see edit history) Quote Link to post
index Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Vi betaler ett dep. på kr.3500 (som vi får tilbake ved oppsigelse)pluss 1kr. pr.kw. Samme hos oss! Da har jeg egen måler, jordfeilbryter og 16A uttak. Synes ordningen er helt grei jeg. Med mitt beskjedne forbruk blir det skjelden over 200,- i året. Litt lading en gang i blant pluss vifteovn når jeg jobber ombord vinterstid. Lett tilgang til strøm til håndverktøy er heller ikke dumt... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tom-ass Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Vinterstrøm finnes ikke hos oss, alle må fjerne båtene sine på vinteren. (her blir det is på meter'n) På sommeren er strøm inkludert, men det finnes bare 2 uttak, så vi må "dele" med de andre. Bruker det til å lade batteriene en gang iløpet av sommeren, og et par ganger med støvsuger'n, ja, og lade batteridrillen innemellom. Quote Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
oddgeir Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 På Kavringen Nesodden er strømmen inkludert i årsleien. Ingenting ekstra. Quote "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Bonus Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Jeg eier plassen (privat sameie, 37 plasser). Årlig felleskostnad er 1.500.-. Da er strøm inkludert. Quote Link to post
Njord Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 I Riska Båtforening (utenfor Stavanger) har nesten alle båtplasser egen måler. Vi har ikke depositum og betaler 1,- pr kW. Jeg bruker ca 3.000,- i året i strøm. Dette går stort sett til varme og avfukting. Torkjel Quote Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
Bonita I Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Løfter denne igjen: Hva betaler dere for strømmen i dag? Sikkert store variasjoner avhengig av hvor i landet en holder til. I disse tider med signaler om store økninger i strømprisene fremover (spes på Vestlandet) har vi en diskusjon gående med utleier om hvordan strømmen skal prises fremover. Hittil har vi betalt ca tilsvarende kostnad, kun med noen øre påslag for dekning av felles lys osv. Utleier ønsker et relativt høøøyt påslag (noe som vel heller ikke er lovlig?) Alle med vinterstrøm har egne målere og strømfremlegget er bekostet av lseietakerne, men fellesmåler står oppført på utleier. Hva betaler DU ? Quote BONITA I Link to post
CB. Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Betaler ingenting, alt er inkludert i årsprisen. Det tror jeg gjelder for det meste av Oslo/akershus området Quote Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Tine IV Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Nytt hos oss nå ,innførte sist november måler til alle som skal ha strøm ombord . Kjøpte inn en masse kabel fra England (trur jeg det var ) med måler på,denne er laget for ute bruk .Slik at alle som har strøm ombord i havna nu , dem har ny blå kabel ombord.Og svaret på spørsmålet ditt er , 1 krone kw Tine IV Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
JanS/EIR Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Sommerhavna er privat så strøømmen går på måler. Vinterhavn sa 2.-kr pr kWh på egen måler. Så spørs det da om det holder med de strømprisene vi har i Midt-Norge, opp i 14. kr på spot i vinter. Har brukt ca 500 kWh så langt, lange kuldeperioder i år ned mot 28 blå på det verste. Men havna er isfri. mvh JanS/EIR Quote Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
CB. Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Nå er jo ikke spot på 14 hele tiden heldigvis Slik at snittet blir nok neppe mere enn rundt 1 kr for måneden vil jeg tro Quote Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Sjeldenutpå Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Skap på brygga, og egne målere inni skapet til kvar stikkontakt. Så har vi faste stikk med navnet på. Kabel ombord holder vi sjølv. Betaler 1Kr Kwh. Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Delfin 19 Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Angletveit Marina på sotra (ågotnes) betaler man ingenting for strøm, Men hvis man skal bruke over lengre tid må man gi beskjed og betale for pr døgn mener jeg. Quote Link to post
Recommended Posts