Hansi Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 En skal aldri si aldri Astor når det gjelder båt det er helt sikkert. Plutselig sitter en der. Den nye Viknes 1030 Sunbridge ser spennende ut men vet ikke om jeg er helt klart for Flybrigde enda. Må modnes litt. Håper den nye Viknesen kommer på messa til våren. I så fall skal den prøves ut. Vi får se hva høsten / vinteren bringer. Hadde egentlig tenkt å ha Nord Westen ute i vinter, men pga diverse andre ting som kommer opp går den på land i løpet av en uke eller to. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Lurer på hvor mye dere har å gå på i båsen i forhold til båtbredden båtskrog skrår jo gjerne litt inn så båten ikke er på det bredeste i utliggerhøyden , hva har folk av plass ? For tiden ligger jeg longside, men de plassene jeg har ligget i bås har regelen vært at minstebredde for åpning mellom utriggere = største bredde på båt + plass til fendere. For min båt passer det nokså godt med 10% regelen. I en av havnene var det klart forbud mot å la baugpeker eller -spryd henge over brygga. I en periode hadde jeg en bås som var for stor, og der var det vanskeligere å få båten til å ligge godt i fortøyningsliner selv om det var lettere å få båten inn når det blåste litt på tvers. Å ligge ved siden av en båt hvor skroget skrår ut over utriggeren er ikke noe gøy. Det blir vanskelig å gå langs utriggeren og du må fendre ekstra godt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.