Jump to content

Verdi på Kohler 4kv strømaggregat


Kire

Recommended Posts

Dessvärre skulle jag tro att efterfrågan på ett bensindrivet elverk är mycket begränsad och därför priset blir en besvikelse om Du försöker sälja.

 

Framför allt två skäl till detta, dels är bensin i båtar en ökad riskfaktor, och sedan är det ju så att den kategori av båtar som skulle kunna vara tänkbara för installation av ett sådant aggregat till allra största delen har dieselinstallation för huvudmaskineriet, och då blir det väl knappast aktuellt att sätta in ett bensindrivet elverk.

 

Sorry...

 

Annars är väl Kohler en känd tillverkare av elverk.

Redigert av ebonita (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er vel kanskje også 110v aggregat om jeg ikke tar feil?

Som ebonita never er det vel et veldig lite marked for dette.

 

Jeg vil tippe at du burde kunne få et sted mellom 5 og 8-9000 kroner for dette... alt ettersom om det er med lyddempende kasse eller ikke. Mangler det er det vel ikke mange som kan tenke seg dette montert i båten. Har selv et 7kw kohler og uten lydkassen er det ikke brukbart etter min mening. :(

Link to post
Share on other sites

Som sagt vurderer jeg å ta det ut... det er fra 1996 og orginalt montert i båten.

Ser meget pent og ordentlig ut og superlett å starte.

Må sjekke litt først, også det rundt å få det til å gi 220. Kan man ikke bruke en orformer til det da tro.

Du kan sende meg en mail, så kan vi holde kontakten der i tilfelle..

e.wenaas@gmail.com

Link to post
Share on other sites

poseidon:

Hva har det å bety i praksis?

I første omgang betyr det at eventuelle vekselstrømsmotorer kommer til å gå 20% fortere enn planlagt. Forhåpentlig har du ikke grammofon ombord :wink:

Er det mulig med 110v-220v omformer?

Espen

Ja, det er mulig å spandere en transformator, den koster noen kroner og veier noen kilo....

Den vil transformere spenningen fra 110VAC til 220VAC. (Den vil selvfølgelig ikke forandre frekvensen).

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...