gaute Startet 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 24.Oktober.2008 Hei, har en 40hk Yamaha Autolube fra 1987 som jeg snart skal gjøre klar til vinteren. Noen som kjenner motoren som har noen kjappe tips? Er det grunn til å få et eller annet verksted til å ta en kikk på den (service?), eller fikser jeg dette selv? Tips til verksted i Oslo-området? Gaute Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Dette fikser du enkelt selv Veldig enkelt og gøy å gjøre selv -Kjør den i ferskvann til den blir varm med "øreklokker". -Sprøyt gjerne litt lagringsolje inn gjennom forgasserene i noen sekunder før den stoppes. -Bytt girolje. -Spray motoren (også under dekselet) med CRC eller WD 40 -Press litt fett inn i smørenipplene rundt om på brakett og svingmekanisme. -Om du vil bytte pluggene kan det være lurt å vente til våren etter du har kjørt motoren litt og brent bort lagringsolja så det ikke blir sot på de nye pluggene. Vips ferdig Tar en halvtimes tid Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
gaute Svart 25.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Takker. Det ante meg at det var enkelt. Kjøper "øreklokker" og gjør det selv. Bra jeg skjønte de var til motoren, ellers hadde man risikert at jeg selv sto med øreklokker på, storfornøyd over at lydnivået var så lavt, mens motoren skar seg sønder og sammen Er ikke fryktelig godt kjent med hvor forgasseren sitter, men det finner jeg vel ut av. Mvh Gaute Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.