MortenK Startet 23.April.2004 Del på Facebook Startet 23.April.2004 Jeg har en to bladet foldepropell hvor jeg har hatt av bladene for inspeksjon og rens. Ved remontering, bør setskruene som holder festepinnene på plass, sikres på en tilstrekkelig måte. Jeg har skaffet "loctite" (Hermetite varianten) av medium styrke som jeg tenkte å smøre i gjengene for å låse. Mitt spørsmål er: Er dette sterkt nok? Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Allan E Svart 23.April.2004 Del på Facebook Svart 23.April.2004 Slå et lite kjørnermerke rett ved siden av gjengene så går skruen såpass tregt at du kan få den ut, men den skrur seg ikke ut selv. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 23.April.2004 Del på Facebook Svart 23.April.2004 Du skriver ikke hvilket fabrikat foldepropell du har, men på VP sin 2-blader er det to settskruer for hvert blad. Begge settskruene står i det samme hullet, så den ytterste fungerer som "kontramutter"(skrue) for den innerste. Jeg ser nå at du har yanmar, så da har du neppe VP-propell, men det er uansett en lur patent. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Hulda Svart 23.April.2004 Del på Facebook Svart 23.April.2004 Jeg hadde Gori som hadde samme patentet med doble skruer. Brukte litt Locktite på ytterste skrue, og angret på det. Satt innmari hardt fast. Med en skrue, vil et lite drypp av stoffet være absolutt tilstrekkelig. Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 23.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2004 Du skriver ikke hvilket fabrikat foldepropell du har, men på VP sin 2-blader er det to settskruer for hvert blad. Begge settskruene står i det samme hullet, så den ytterste fungerer som "kontramutter"(skrue) for den innerste. Jeg ser nå at du har yanmar, så da har du neppe VP-propell, men det er uansett en lur patent. Det er kun en set skrue til hvert blad. Er ikke sikker på fabrikat. Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.