Jump to content

Set-skruer på foldepropell


MortenK

Recommended Posts

Jeg har en to bladet foldepropell hvor jeg har hatt av bladene for inspeksjon og rens. Ved remontering, bør setskruene som holder festepinnene på plass, sikres på en tilstrekkelig måte. Jeg har skaffet "loctite" (Hermetite varianten) av medium styrke som jeg tenkte å smøre i gjengene for å låse.

 

Mitt spørsmål er: Er dette sterkt nok?

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Du skriver ikke hvilket fabrikat foldepropell du har, men på VP sin 2-blader er det to settskruer for hvert blad. Begge settskruene står i det samme hullet, så den ytterste fungerer som "kontramutter"(skrue) for den innerste.

 

Jeg ser nå at du har yanmar, så da har du neppe VP-propell, men det er uansett en lur patent.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Du skriver ikke hvilket fabrikat foldepropell du har, men på VP sin 2-blader er det to settskruer for hvert blad. Begge settskruene står i det samme hullet, så den ytterste fungerer som "kontramutter"(skrue) for den innerste.

 

Jeg ser nå at du har yanmar, så da har du neppe VP-propell, men det er uansett en lur patent.

Det er kun en set skrue til hvert blad. Er ikke sikker på fabrikat.

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...