Jump to content

Hvordan klarer Bavaria og andre utenlandske båtprodusenter seg ?

benna

Recommended Posts

Det er klart at dette faller de mest negativt fokuserte medlemmene her på forumet tungt for brystet, så jeg har full forsåelse for deres behov for å markere seg med sine mere eller mindre seriøse kommentarer og barnslige sleivspark...

Godt å høre det fra deg - den seriøse høyborgen over alle her :lol:

Håper jeg får tatt en kikk i Düsseldorf. Hadde vært morro å bli positivt overrasket.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Du viser en nedlatende holdning til andres båter som er helt utrolig Bitteliten. Helt oppe blandt topp 5 drittslengere her inne.

Er det ondskap eller bare ubetenksomhet? Eller hva? Jeg skjønner det virkelig ikke, så hvis du gidder, kan du forklare hvorfor du aldri greier å la være å tråkke på folk som har lagt litt mindre penger enn deg i båt?

S/Y Surprise

Kom med konkrete eksempler utover at jeg erter Sydvesten litt nå da?

At du oppfatter det som drittslenging får være ditt problem. Kanskje du bør tenke over hva :wink: betyr. Det kan sikkert være sårt at noen skriver det de mener. Jeg setter pris på at andre mener noe om det jeg spør om - enten det er positivt eller negativt om det jeg tenker. For meg er det kjernen i et forum.

Har du mer å fare med så klag meg inn for Skipsraadet. Men aller først anbefaler jeg deg å lese etiketten og tenke over hva du selv skriver :smiley: Så får vi se deretter hvor skikkelig du selv er.

hva er det bitteliten har skrevet i denne tråden som er å tråkke på folk da? synes ikke det er å være nedlatende å skrive kritisk om fugedetaljer osv på disse billigbåtene uansett sosial status.. har de mere fugemasse , ja så har de vel det. hvis du mener alle trådene generelt , så får han svare på det selv.-)

og at fredsduen sydvesten møter litt motbør , har han bare seg selv og takke. makan til mange tullete innlegg.

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Noen eksempler (søk på 'Bavaria' i innlegg postet av 'bitteliten')

Det viktigste er jo at man er fornøyd med båtvalget sitt. Det jeg ikke forstår er at det er så viktig å påpeke at alle andre har valgt feil. Det blir en rar diskusjon for meg. Men det virker som et sårt punkt for mange Bavaria eiere - ikke bare de som er aktive her.

Hva er det du snakker om her. At alle andre påpeker feil ved din båt for å hevde sin egen?? Det er vel stikk motsatt!

:lol: det er kanskje ikke så rart :wink: Der er jo alle enige om at de har verdens beste båt :wink:

Høres for meg ut som om du er klar for en Bavaria. I følge en del eiere gir disse båtene full service og lykke på alle områder. De har dog ikke din bluferdighet da de mer enn gjerne deler sin glede med alle andre de møter uansett hvor og når :wink:

:lol: takk for engasjementet. Godt det ikke finnes Bavaria motorsykler :lol:

Leste i siste Motorboats Monthly at BAvaria kommer til å presentere nye farger og interiørvalg på Sport serien sin. Nå kan man velge farger på puter ute og tresort på interiøret "Same shit new wrapping " :wink:

må ha vært en Bavaria Match. har hørt at de mister kjølen rett som det er

Hvis du vil at nettpersonligheten din skal fremstå som brautende og ubehagelig, så må du jo gjerne det. Alle står fritt til å velge personlighet på internett. Jeg tenkte kanskje du ikke var klar over dette, men det er du visst.

Redigert av NOR_Gandsfjord (see edit history)

S/Y Surprise

Jeg har aldri lagt skjul på at jeg ikke liker Bavaria motorbåter - på samme måte som jeg aldri har lagt skjul på at jeg liker Bavaria seilbåter. Men det betyr jo ikke at jeg synes andre er dumme i hue som velger det. Vi har noen venner med en Bavaria seilbåt. De fikk et klart råd fra meg da de så på franske seilbåter at jeg syntes Bavaria var bedre. Basert på mine egne erfaringer fra flere somre med ulike båtmerker. Faktisk har de helt lik båt som deg :smiley:

Hva er poenget ditt utover det? At du ikke liker den fleipete tonen? Eller er du så sår over at jeg sier det jeg mener fordi du selv har Bavaria? Jeg gir blanke i om andre synes jeg har valgt feil - så lenge jeg selv er fornøyd. Jeg håper det er slik for mange andre også

Eller er det viktig for deg å trekke ting ut av sammenhengen slik du gjør over slik at jeg fremstår som ei klyse. Men det trengs vel i følge ikke deg - for det klarer jeg fint selv. Jeg har nok en litt lavere enn gjennomsnitlig hukommelsesevne for jeg husker faktisk ikke meningen med alt jeg har skrevet. Beklager at jeg ikke har den evnen.

Registrerer forøvrig at du ikke kommenterer de andre tingene i mitt innlegg. Klag meg inn for Skipsraadet om du mener jeg går over streken. Og les etiketten først og tenk over det du selv skriver er mitt råd.

Jeg forsøker å skille sak og person. Vet ikke om jeg alltid lykkes med det - men jeg har det i det minste som en intensjon.

Registrerer forøvrig at du ikke kommenterer de andre tingene i mitt innlegg. Klag meg inn for Skipsraadet om du mener jeg går over streken. Og les etiketten først og tenk over det du selv skriver er mitt råd.

Hvilke andre ting synes du skulle kommenteres her da?

Kom med konkrete eksempler utover at jeg erter Sydvesten litt nå da?

At du oppfatter det som drittslenging får være ditt problem. Kanskje du bør tenke over hva :wink: betyr. Det kan sikkert være sårt at noen skriver det de mener. Jeg setter pris på at andre mener noe om det jeg spør om - enten det er positivt eller negativt om det jeg tenker. For meg er det kjernen i et forum.

Har du mer å fare med så klag meg inn for Skipsraadet. Men aller først anbefaler jeg deg å lese etiketten og tenke over hva du selv skriver :smiley: Så får vi se deretter hvor skikkelig du selv er.

Har ikke noe behov for å rope på noe skipsråd. Dette er en diskusjon, og det å diskvalifisere den ene parten (ved utestengelse eller irettesettelse) er ingen verdig slutt på en meningsutveksling.

Dessuten 'du sier det du mener'. Jada. Igjen og igjen og igjen. Og DA er det at det blir drittslenging på et tidspunkt.

S/Y Surprise

Hvilke andre ting synes du skulle kommenteres her da?

at du bør lese reglene for Baatplassen og lese det du har skrevet en gang til. For å gjøre det enklere linker jeg her. Bare et velmenende råd - på lik linje med at jeg mener at det er bedre å si fra personlig (IM feks) eller til Skipsraadet om man mener at noen går langt utover streken enn å skrive dritt om en person på et åpent forum. Men her er vi nok helt uenige ser det ut til. Man skaper jo den personligheten man vil - som du skriver selv

Dessuten 'du sier det du mener'. Jada. Igjen og igjen og igjen. Og DA er det at det blir drittslenging på et tidspunkt.

Det får være ditt problem. Jeg ser av tidligere innlegg fra deg at du har reagert på det samme fra andre også (fin søkefunksjon på dette forumet :wink:). Naturligvis tar jeg en slik direkte kritikk som den du har kommet med til etterretning.

Bitteliten fornekter seg ikke. Han gjør alt som er i sin makt for å sverte Bavaria. Det er en sykelig trang. Ettersom jeg forstår, så kommer han fra "Harryland" (les østfold) så mer kan man vel ikke vente derifra, hvor Kostervalsen florerer som det hotteste på musikkfronten. Det er nok riktig å kalle han båtplassens Espen Ester Pirelli

Ja Bitteliten, du skal ikke "komme her og komme her", og nå betaler du prisen for å ha en flott båt, sånt gjør man tydeligvis ikke ustraffet i misunnelsens hjemland! :wink:

Nå tror jeg hverken at du er ondsinnet, bærer nag til Bavaria eller har en skjult agenda av noen sort, men det skyldes sikkert at jeg ikke er så lesekyndig jeg heller. Men nå får jeg bruke resten av arbeidstiden til å vaske møkk av støvlene før jeg går hjem for dagen!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Synes ikke vi skal være så slemme med de har et sterkt markingsbehov for uttrykke at dem ikke liker Bavaria... Det er jo ikke helt utenkelig at de vokser på dette og når de får støtte for sine synspunket så kan nok selvtilliten også øke betraktelig... Det er jo meget bra...

Så jeg mener vi ikke bør henge oss opp i slike kommentarer, men heller ha litt medfølelse for dem siden det vil øke selvtilliten og en gi dem en bedre selvfølelse.... vi kan kanskje også prate med dem og gi dem støtte for sine synspunkter, det pleier jo gjøre en tragisk hverdag lysere for de fleste og sikkert også for dem.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Sånn som det ser ut for meg (en analogi:)

Ved lunsjbordet på jobben sitter det mange kollegaer. Noen av disse kjenner man godt, andre er man bare på nikk med. Noen av kollegaene kjører f.eks Skoda Octavia (for å ta en ålreit bil). I ene enden av bordet sitter noen av de som har vært lengst i bedriften. En av disse har kjøpt seg en Range Rover sport nokså nylig. Når denne personen så lirer av seg Skoda vitser, ikke en vits eller to, men gang på gang, uke etter uke, måned etter måned, så slutter etterhvert de fleste å le av disse vitsene. Faktisk blir stemningen rundt lunsjbordet nokså klam etterhvert som tiden går.

S/Y Surprise

Det er hver enkelt som avjør hvordan man vil reagere på andres adferd. Analogien med lunsjbord er i og for seg god - men Baatplassen har 10.000 aktive brukere minst - og det er et stort bord. Man kan jo også finne seg et annet lunsjbord om man synes det er for ille. Eller man kan si i fra på en høfflig måte at man synes nok er nok (ikke dermed sagt at man har rett). Det er hverken en plikt eller rett å si det man mener.

Det å dreie en diskusjon fra sak til person kan i min verden vitne om at man er gått tom for egne argumenter. Og når man går til offentlig kritikk av en person går man etter min mening over streken for uanstendighet. Men det er sikkert bare i min verden det er slik, og de fleste her har nok mye mer erfaring og kunnskap enn meg her også.

Men folkens - dette tåler vi da! At Bitteliten har behov for å erte oss litt, må vi da bare ta som et kompliment. For egen del er jeg null anfektet av dette. Husk nå at har du brukt over 3 mill på båt, så skal en jo ha litt moro for penga :wink:

Joda, jeg skjønner at enkelte blir lei av silikon opp og ned, når vi som eier båtene ikke ser helt det samme bilde, men la oss nå ikke bli hårsåre. Enten det heter Bavaria, Windy eller NorWest er det en plastklump som flyter vi snakker om.

Noen liker silikon, andre brødfjøl - sånn er det bare :lol:

Simrad i Egersund er solgt fra Navico konsernet til jærbedriften Haaland.

80% er solgt.

Haaland eies av aarbakke, han som ble europamester i offshore 1 klassen i år.

De skal fortsette ¨lage de gode autopilotene som Robertson/Simrad er kjente for. disse og annet elektroniskt utstyr som Egersund har spisskompetanse på.

Men det er et tegn i tiden.

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Jeg er av den opfatning at enhver diskusjon her inne på båtplassen kan bli en Bavaria diskusjon. :sleep:

Ellers noe nytt om hvordan utenlandske båtprodusenter klarer seg? Hvordan går det med najad? De slet jo i motbakke lenge før finanskrisen ble kjent for alle og enhver. Ville vært kjekt om de fant en rik onkel med litt penger nå som båtene er blitt såpass råflotte i designen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...