Jump to content

erfaring med summer family

summer family

Recommended Posts

Hei , her er mine synspunkter: jeg begynner med minus siden

-Rir på kjølen over 15-16 knop, spesielt ved motbølger, går fint opp mot 20 knop ved fatt vann, men dette er max

-litt lite bæring i rumpa, lager stor hekksjø under 12-13knop, hjelper/bør har store trimmplan

-Diesel tanken på min båt ligger på babord side (312)liter ved full tank vil den ligge litt over (kunne vært på styrbord side)

-Teleflex styringen bør skiftes ut med hyraulisk styring

-instrument bordet er teit laget ,jeg har gjort om mitt som ligner dem siste modellene

-vaske servanten på wc er plasert under dolbord/vinduet, ikke lett å stikke hue under/over vasken

-pentry heller noe ned i bakkant, må vatre inn kokeapparatet, dette bør justeres,jeg har justert kokeapparatet

-smal badeplattform, kunne vært 30 cm lengere

-kalesja i bakkant heller for mye ned, tar mye av plassen når en sitter bak på aktercabin, jeg har laget om min,ble mye bedre med retter vinkel

-driver lett av i sidevind, baugproppel er et must, el anker vinsje er også fint

pluss er:

-Mye båt for pengene (Rart ikke flere familier har opptaget denne)

-mye plass, 5 faste oppredde sengeplasser, 3 i ac og 2 i piggen, kan lage ekstra 3-4 plasser om ønskelig

-meget somslig plass i ac ,kommode i mitten, 2 leselys

-mye stabbleplass,kan lage/utnytte flere plasser

-solid tre arbeide på fabrikk bygde båter, se opp for mange dårlige løsninger på eldre båter før 1987 spesielt (Mange halvfabrikater)

-fin og stor sitteplass inne i forkabin 5 sitter lett rundt bordet og spiser,(vi koser oss mye inne i båten,så er det fint å spise uten solsteik og andre som ser på brødskiva di , noen syntes det ikke er denne plassen som betyr noe ,men det passer oss yppelig

-liten (vi syntes det er ok)plass ute under kalesja, sitteplass til 5, men ikke veldig stort,vi går ofte i land i stede for å sitte ute å titte

-stort å service vennelig motorrom, lett å utføre vedlikehold,

-vi har en 130hk volvopenta tamd31a, ville gjerne hatt en tyngere motor ville nok blitt noe stødigere og dypere i sjøen, men må ikke ha, jeg liker min volvo godt ,har gjort en den vedlikehold (er motor mann) ikke kjøp en båt med forliten motor, 120hk ford er bra,fin motor også, hadde jeg kunnet velge ville jeg helst hatt en 180hk ford, men du masjer greit 13-14 knop ferielastet med en slik 120hk,dessuten bunnsolid og billige deler

hvis du skal kjøpe en så se etter dette:

-krakkelering spesielt over fenderista

-cutlesslager ofte dårlig på eldere båter 20 pluss....

-vannlekkasje i vinduer ,renner ned i forkøya under ved sitteplassen i forkabin

-lekkasje i ferskvannstank, ofte i mannlokket i bakkant under trinnene ned i forkabin,vannet legger seg rundt tanken ved over fylling

-rekkene på dekket på fordekket begynner ofte å løsne noe med alderen lett å bli vannlekkasje inn i kabin, må da demonteres og ny silicon tettning

båtene er bygget som regel i bra kvalitet skrogmessig og intreriør, jeg monterte hardtopp på min å fikk laget ny kalesje (10000) hos manskow i moss

dyrt ja ,men den passer perfekt og er laget i god kvalitet, den som lager kalesjer i etter maler passer ofte dårlig

prisene ligger alt mellom(dårligste) 200000 til ca 375000 prøv å legge mere penger i en så blir du veldig mere fornøyd

send meg gjerne en IM vis du lurer på mere, lykke til :seeya:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...