Pelle Parafin Startet 25.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 25.Oktober.2008 (redigert) : Redigert 26.Oktober.2008 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 25.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 Nå må vi jo definere promille. Enn så lenge er det lov med 0,8 i promille. Men over lovlig grense, går jeg for at kun skade på andre dekkes... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Poseidon Svart 25.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 Dette er forhold som slett ikke påvirkes av en "poll" på båtplassen og det er sånn sett bortkastet å diskutere det her. Ansvarsforhold og forsikring innen skipsfart (... som også gjelder private lystbåter ...) er regulert av Sjøloven; og den største tabben man kan begå er å tro at båtforsikring har omtrent samme ansvar og dekning som bilforsikring. Jeg vet ikke hvor ofte det må gjentas, men båtforsikring og bilforsikring er to fullstendig forskjellige ting - og det virker ikke som om pollens far har den minste peiling på dette tema . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Oteren Svart 25.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 Kan du ikke bare komme med fasiten da? Så slipper vi en "bortkastet diskusjon" og at noen blir karaktisert som de ikke "har de minste peiling på dette tema". Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 25.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 Hovedprinsippet på sjøen er at hver av partene dekker sine egne skader. Er du så dum at du seiler rundt uten forsikring skal det svært mye til om motpartens selskap dekker dine skader hvis du blir påkjørt. Det hjelper ikke om du er aldeles uforskylt i ulykken. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
hifo Svart 25.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 Dette er forhold som slett ikke påvirkes av en "poll" på båtplassen og det er sånn sett bortkastet å diskutere det her. Jeg vet ikke hvor ofte det må gjentas, men båtforsikring og bilforsikring er to fullstendig forskjellige ting - og det virker ikke som om pollens far har den minste peiling på dette tema . . . . hva er det som påvirkes av diskusjonene\pollene på bp da? kan ikke du bare skrive hva som er riktig , uten å hakke på trådstarter. er det markeringsbehov ? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Boywonder Svart 25.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 og det virker ikke som om pollens far har den minste peiling på dette tema . . . . Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
wilma Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 Vil selvfølgelig anbefale en tydelig beruset skipper om å bli noen timer til om han/hun viser tegn til å kaste loss! Meldeplikt? Nei, tror ikke det! Men det er forskjell på en snekke full av lystige mennesker, og en motorsterk båt full av ungdommer (eller middelaldrende menn)................ :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 26.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 (redigert) 7nde far i huset har talt,så da er det best vi avslutter her. Redigert 26.Oktober.2008 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 God morgen gode båtvenner. Jeg innrømmer gjerne at jeg ble litt oppgitt da jeg så enda en "poll" som hadde hverken hode eller hale. Spørsmålene hang ikke sammen og jeg kan ikke med min ringeste forstand begripe at det kan komme noe som helst ut av den. Det ble ikke bedre av å lese pollstarterens forklarende innledning, og jeg har tillatt meg å flette inn mellom hver setning en kort kommentar med noe av det som jeg reagerte på. Nå bør promillekjørerne få noe å tenke på. Her virker det som om det vises til noe bakenforliggende? Noe som jeg ikke har fått med meg? Ved skade/havari som skjer, hvor føreren har promille,bør det ikke utbetales erstatning til fører/eier av båt i det hele tatt. Her sier du hva som "bør" skje samtidig som det er noe av det som du spør etter i pollen. Men dette er forhold som forlengst er regulert i lovverket og tilhørende forskrifter. Forsikringene er høye nok som de er. Det er en kategorisk påstand som mange kan være enig i, selv om forsikringsselskapene formodes å ha en annen oppfatning Selvfølgelig skal forsikr. dekke andre, som blir påført skade av "promillekjøreren" Hvorfor er det SELVFØLGELIG? Og hvorfor spør du da etter det i pollen - hvis det er så selvfølgelig? (I virkeligheten er det nemlig slett ingen selvfølge, tvert imot! Som REM er inne på i svar.) Beklager Pelle Parafin. Jeg aner ikke hvem du er, jeg aner ikke hvilken bakgrunn du har og jeg har ikke det fjerneste ønske om å være stygg med deg. Men jeg forbeholder meg retten til å mene at hvis du vil bli tatt på alvor med de pollene som du genererer så bør du bæde sette deg bedre inn i det tema det spørres etter og ta bryderiet med å lære hvordan spørsmålskombinasjoner skal bygges opp for å ha noen hensikt. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Selco18 Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 Det er vel lovbestemt at promillen ikke skal overstige 0,8, og om en lester forsikringspapirene så er det ofte en tekst som sier noe om ved overtredelse av lover og forskrifter kan forsikringsselskapet nekte å utbetale forsikring eller kreve regress. Meldeplikt? Ja jeg føler jeg har meldeplikt om jeg ser at persjoner er så beruset at de er en fare for seg selv eller andre. Og jeg MELDER! Det gjelder snekker og raske båter. :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 ...Beklager Pelle Parafin. Jeg aner ikke hvem du er, jeg aner ikke hvilken bakgrunn du har og jeg har ikke det fjerneste ønske om å være stygg med deg. Men jeg forbeholder meg retten til å mene at hvis du vil bli tatt på alvor med de pollene som du genererer så bør du bæde sette deg bedre inn i det tema det spørres etter og ta bryderiet med å lære hvordan spørsmålskombinasjoner skal bygges opp for å ha noen hensikt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.